ACER laptop start niet meer op (0xc00000e9 foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.
oh cool, dan weet ik meteen of ie de geest gegeven heeft of niet?.?

p.s : wat moet ik juist kiezen voor die hdd test? heb in die lijst niet meteen iets teruggevonden waarvan ik zeg dat is het...

Hoi !

Tja, enige zelfwerkzaamheid zou handig zijn....

Maar goed, uit m'n hoofd:

Opstarten van de Hiren's CD
Bovenste keuze
Kiezen voor 6: Harddisk tools
Kiezen voor 8: more...
Kiezen voor de tool van jouw merk HDD (Seagate, WD, etc. etc.)

Die dus je schijf laten testen......klaar !

Greetz,

Harry.

ik wil wel, maar ik wil ook niets fout doen...

kzal de mogelijkheden die ik op scherm heb opsommen...:

boot from hd

dos programs
mini xp
mini linux

windows memory diagnostic
memtest86+
offline nt/2000/xp/vista/7 password changer
kon boot
seagate discwizard (deze vind hij wel)
plop boot manager

boot from hdd windows xp
boot from hdd windows vista /7

smart boot manager (heb ik reeds geprobeerd, weet niet echt hoe het werkt...)
fix ntldr is missing
dariks boot and nuke
dos programs
mini linux 640x480
linux console
boot hdd 1mbr
boot hdd1 partition 1 tot 4
zelfde voor hdd 2 en 3....
chainload isolinux.bin

dit zijn de mogelijkheden die ik heb...
enig idee?

sry ik ben nogal veeleisend...

grtz

Hoi !

DOS programma's, de rest zie m'n vorige mail.

Geheugen test je met memtest 86+..

Greetz,

Harry.

ik ben in dos geweest, dan hdd tools dan de western digital digital lifeguard tools ingegaan:

en dan heb ik 3 keuzes :

-wd lifeguard data lifeguard tools
-wd lifeguard data lifeguard diagnostics(dlgdiag5.exe)
-wdclear

wanneer ik in nr 2 ga krijg ik wanneer ik de test wil uitvoeren :
warning! one or more current or worst-case attributes are below threshold. hit any key to continue en dan moet ik ctrl alt del doen om terug in hoofdmenu te geraken

en nr 1 is om onder andere de hdd te installeren...

klein beetje meer uitleg staat op deze link http://www.hiren.info/pages/bootcd
onder hard disk tools...

als hij deze test niet wil uitvoeren is de hdd zoiezo naar de knoppen , nee?

zou het probleem met de hdd eigenlijk ook kunnen opgelost worden met de hdd eens te formatteren?

iemand op een ander forum liet weten dat bij hem (met dezelfde foutmelding) het opgelost geweest is door te formatteren (of hij daar nu zijn hdd mee bedoelt weet ik niet...)

als de schijf toch naar de knoppen is kan ik hem toch eerst eens proberen volledig te formatteren met active kill op de hiren boot cd?

dan ben ik wel de recovery gegevens van acer waarschijnlijk kwijt aangezien die daar vermoedelijk op staan...

kan dit uberhaupt een hdd met corrupte sectoren formatteren zodat hij terug werkt?

Hoi !

Als de schijf 'n aantal hardwarematige corrupte sectoren bevat loopt het formatteer-proces vast !

I.p.v. formatteren zou ik de tool HDD-regenerator gebruiken, die de schijf op corrupte sectoren controleert en repareert.
Staat ook op de Hiren' CD als ik me goed herrinner.
Duurt erg lang, maar resultaat is prima.
Bovendien rask je daarmee geen Acer-partitie kwijt.

Greetz,

Harry.

ok, maar beschadigt dit effectief de hdd???active kill?? indien niet wil ik dit best proberen...

dan kan ik gewoon meteen alles wegschrijven en zien of ik windows 7 kan booten...

want ik ben toch van plan om er een ander OS op te zetten dan de recovery vista...

Hoi !

Software kan je HDD niet hardwarematig beschadigen.

Greetz,

Harry.

ok maar welke methode raad jij aan ?

zoals gezegd moet die acer recovery mode er voor mij niet optaan...

is het dan niet best om meteen de harde i.p.v. de zachte methode te gebruiken??

en moest mijn hdd op kritiek plaatsen geraakt zijn , zou ik dat dan merken bij windows te booten?

Hoi !

Als formatteren zonder problemen lukt zal 'n Windows-installatie nagenoeg zeker ook zonder problemen verlopen.

Andere tools komen in aanmerking als formatteren niet lukt.

Dus waar wacht je nu op ?

Greetz,

Harry.

ok heb dus eeen error code :

error writing sector: hd 232gb sector 2629377

error # 255 disk write error

reason hard disk 0 232gb damage

action try again

dus nu mag ik er toch vrij zeker van zijn dat ze naar de vaantjes is????

best een nieuwe kopen zekers...?

EDIT : hij wil nu zelf niet meer in bios opstarten....ik krijg steeds een melding insert boot cd !!!press any key (met hiren eruit natuurlijk...) edit als ik hem opstart kan ik wel nog in bios...

heb dus daarna hdd regenerator willen draaien , maar zo'n gepiep... om de 5 seconden vond hij een beschadigde sector... nieuwe halen dus zeker?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Yep, je HDD is inderdaad kaduk.

Greetz,

Harry.

ok, de thread zal nog ingewikkelder worden...

ik ga meteen proberen een andere laptop mee te herstellen....

mijn zus heeft een laptop die gecrasht is en ze wil daar de gegevens vanop hare laptop afhalen...(want ik heb gezien dat er ook data recovery progjes staan op hiren) en daarna zou ik haar hdd mogen gebruiken om te testen op de kapotte laptop die we besproken hebben...

maar nu, hoe moet ik te werk gaan?? dat progje draaien en een externe op aan sluiten om er alles af te halen? en welk gebruik ik het best?

en al een vraag voorop : als ik haar hdd daarop aansluit is windows daar dan al op?

Laatst bewerkt:
update :
bij haar geraak ik in windows...
wel na een tweede boot, eerst door schijfcontrole moeten gaan...

er waren zo'n schermen met totale chaos op, maar nu ben ik toch op het bureaublad...edit : (maar daar kan ik niet veel op doen)

hoe kan ik nu alle gegevens die erop staan kopieren op een externe hdd?? niet alle progjes, wel alle muziek en vooral haar foto's en andere belangrijke zaken...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Externe HDD aansluiten,de map Documents & Settings kopieeren en plakken op de externe HDD.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
ik ga toch nog een vraagje hierover moeten stellen...

waar vind je dat eigenlijk terug? heb al zitten zoeken, maar die indeling van windows vista is zo hatelijk als de pest...

als ik in computer/c schijf ga zou het er normaal gezien moeten staan, maar dat staat er dus niet...

hoe ben ik zeker dat ik dan wel alle gegevens mee heb? want er is ook nog : bureaublad, opnbaar, gebruikers enzoverder...

plz help,

grtz

p.S. : ik ben hier ook van plan om een ander OS op te installeren, en bij booten van het nieuwe OS wordt er gevraagd om oude gegevens te verwijderen, kan ik dan meteen alles mee verwijderen? want bij deze laptop zat een heropstart-cd bij... (wat ik wil vragen is , gaat de laptop mij nog lastigvallen met windows vista-instellingen? zonder die recovery cd te gebruiken natuurlijk...)

Laatst bewerkt:
Computer > Windows(C) > Gebruikers > Marcell-96/Openbaar
bij mij is het Marcell-96 maar bij jouw hopelijk anders:D

ok , thx...

en dan heb ik natuurlijk nog een vraagje klaar...

bestandsysteem laptop is ntfs en externe is fat 32... gaat dit problemen geven?

p.S.: is het ook niet aangeraden om die hdd van mijn zus hare laptop te formateren alvorens een nieuw OS te installeren? en gaat dit ook via active kill of bestaat er een andere manier (omdat ik nu in windows geraak...)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan