Acer restore

Status
Niet open voor verdere reacties.

forrest1

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
69
hallo forum. ik heb een vraag. ik heb mij voor paar weken op mijn notebook acer aspire 5334 windows 8 costumer view geinstaleerd. waar ik dus niet aangedacht had door mijn nieuwsgierigheid, is dat ik alles van acer kwijt raakte. nu is het zo dat ik weer naar de fabrieks instelingen terug zou willen. dat wat ik wel gedaan heb is backup van alle bestanden en het systeem complete backup gemaakt dus. wat ik gezegt kreeg klik f8 aan meerdere maal. dan toetsenbord instellen, dan recovery van het hele systeem. maar dan komt iets met netwerknaam verder kom ik niet. kan iemand mij dat op een mooie begrijpelijke manier uitleggen hoe dat te doen, natabene wat is een netwerknaam. als mij iemand uitlegt wat te doen dan zal het wel lukken denk ik? bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
ga naar start>alle programma's>Acer>eRecovery Management>Restore. Daar kun je teruggaan naar fabrieksinstellingen. Onder de tab Back-up kun je daarna een bootable image branden op disc (cd of dvd,dat moet je ff zien).
 
Laatst bewerkt:
win8

hallo zjegger bedankt voor de reactie. maar ik geloof dat je het verkeert begrijpt. ik ben alles van acer kwijt dus ook wat u zei recovery management. omdat ik win 8 eroverheen heb geschreven. nu heb ik wel een complete backup van alles gemaakt toen ik hem nieuw kreeg. maar heb gebrobeert het terug te zetten met de backup dvd,s. maar dat lukt mij niet kwam niet verder dan waar ik mijn netwerknaam moest invullen. als iemand mij kan kan uitleggen stap voor stap wat ik moet doen. dank u
 
:eek::eek::eek: Kun je die netwerknaam niet overslaan en achteraf invullen? Of geef anders een willekeurige naam op voorlopig.
 
Laatst bewerkt:
hallo. ik heb al verschillende namen ingevult. maar hij accepteert het gewoon niet.mischien doe ik wat verkeert maar ik weet het niet moest het eigelijk weten stap voor stap vanaf het begin. ik heb gebrobeert f8 klikken dat is ok dan toesenbord instelling ok dan geklikt hele systeem recovery zo ongeveer heet dat. maar dan blijf ik hangen. je krijgt dan 2 mogelijkheden waar ik niet uitkom. dank je voor je reactie.
 
Als je je computer opstart zie je aan het begin het ACER logo verschijnen. Druk hierbij eens op F11 en kijk of er iets gebeurd. Gebeurd er niets, probeer dan eens ALT en F10. Alleen voor die laatste heb je geloof ik een Recovery CD nodig.

Succes!
 
hallo annelieke mik zjegger, bedankt voor de reactie op mijn vraag. heb gebrobeert met de toetsen zoals beschreven maar krijg ik alleen pieptonen, ja en beste zjegger engels is niet mijn beste kant jammer. het moet toch wel mogelijk zijn, waarom moet ik dan backup dvd,s van mijn systeem maken. alleen staat er bij mij meer op dus ook mijn bestanden enz. heeft iemand miscien nog een idee?
 
Laatst bewerkt:
'k ben de handleiding even aan het bekijken.

Als je geen DVD's met fabrieksinstellingen hebt gebrand en/of als je de partitie met de image hebt verwijderd, heb je een probleem.
Ik weet dat je hier bij eerste installatie heel duidelijk op gewezen wordt.
Helaas heb ik al te vaak mensen met dit probleem gezien. Jaren geleden kostte een set recoveryDVD's rond de 75,-.

Je hebt dus geen ACER eRecovery Management meer als ik het goed begrijp.
Dan kun je alleen nog de geschikte drivers etc. van de site van ACER downloaden.
Als je toch aan die DVD's kunt komen, dan moet je via F12 de opstartvolgorde wijzigen.

F2 en F12 zijn in dit verband de toetsen voor jouw laptop.
 
hallo chopra bedankt voor de reactie. ik heb wel een systeem backup gemaakt met dvd,s alles dus systeem en bestanden, zijn in zijn geheel 16 dvd,s dat vond ik al veel maar is zo. ik heb nu windows 8 costumer view erop staan, ik heb windows 7 premium overschreven alles weg, te laat achter gekomen. maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, om het naar fabrieksinstellingen terug te zetten met de dvd,s die gebrand heb. zoals u zei moet ik de opstart volgorde wijziggen maar hoe gaat dat in zijn werk. dat weet ik net niet. ik dank u
 
F12 trommelen voor het bootmenu, kies hier je cd -station.
Reacties eens even goed nalezen. (#7)
Als je je pc opstart meteen F12 beginnen te trommelen, zolang dat je een bootmenu-order krijgt
Hier kun je kiezen tussen je harde schijf HDD (meestal iets met een nummer erachter), je usb-drive, network en cd e/o dvd leestation. Zorg dat je cd in het station zit. Kies het station (d.m.v. de up en down pijltjestoetsen) en druk op OK of entertoets. Als het goed is start je pc nu van de cd op.
 
Laatst bewerkt:
mik zjegger. ja klopt goed lezen is ok, begrijpen moet je het ook even, is niet het alledaagse werk, toch. maar u hebt gelijk en ik begrijp het nu. ik zal het doen zoals beschreven. dank u.
 
hallo mik zjerrer. ik heb gedaan wat was geschreven met de toets f12 f2 maar ik krijg alleen maar pieptonen, kan trommelen blijven doet niets. is dus niet te doen denk ik. ik overweeg dan ook maar het zo te laten. ik geloof zonder meer dat het mogelijk is terug te zetten, maar dan moet je al bij acer zelf aankloppen denk ik. en dan gaat het je weer geld kosten, maar ok eigen schuld dikke buld. bedankt voor de hulp.
 
Jammer, kun je er niet even iemand in je omgeveing naar laten kijken die er wat meer ervaring mee heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan