Actie in ander form

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMeijerink

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
43
Ik heb een programma gemaakt in form 1. In dat programma moeten keuzes worden gemaakt, dit heb ik nu in een inputbox waar gekozen moet worden tussen 1 en 2. Maar nu wil ik in plaats van die inputbox een 2e form maken waarin buttons staan met de keuzes. Die buttons voeren dus een actie uit in form 1. is dit mogelijk?
 
dan krijg ik deze melding:
referance to a non-shared member requires an object reference.
 
in form 2 :

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Form1.label1.Text = "Whatever"
End Sub
 
Vaag. Hier werkt het gewoon, heb het net effe uitgetest.

Is form1 je startup form? Als je in form1 form2 opent, en je sluit form1 terwijl form2 er nog wel is, krijg je misschien die error.

Ik heb dat ook getest maar zodra je form1 afsluit, sluit form2 ook af.
 
Laatst bewerkt:
als ik deze code typ komt er een blauwe streep onder te staan met die melding

referance to a non-shared member requires an object reference.

Ik gebruik vb.net 2003
 
Ik heb het getest met de Express Edition van VB.NET 2008, maar ik denk niet dat het iets uitmaakt.

Die label, bestaat die wel? Met andere woorden: weet je zeker dat er een label met die naam op form1 staat?
 
Dan weet ik het verder niet. Wat je kan doen is je project ff opsturen naar mij, dan kan ik kijken.
 
Mijn project stelt nog niet zo veel voor, 2 forms, op form1 een label en op form2 een button.
 
Hoe roep je form2 eigenlijk op?

Bij mij staat dat onder een button met:

Code:
Form2.Show
 
ik roep form2 niet op, maar als ik form2.show intyp dan komt er ook een blauwe lijn onder te staan met weer diezelfde foutmelding
 
Daar snap ik niks van. Hoe kan je nou op Form2 op een button klikken die een label op Form1 aanroept zonder Form2 niet eerst aan te roepen.
 
Ja, dat kan niet, maar zonder dat ik mijn programma test komen de problemen al/
 
Waarom kan dat niet? Ik heb geen idee wat je nou aan het doen bent.
Het wordt met de minuut onduidelijker.
Stuur je project maar op, ik fix het voor je.
 
Zonder dat ik het test komt die blauwe lijn al onder mijn code met die error. en als ik dan mijn programma wil testen dan zegt ie : there were build errors.
 
Je zal wel iets verkeerds doen. Wil je nou dat ik het fix voor je of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan