actie uitvoeren wanneer het aantal items in een listbox veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
416
Hoe kan ik een sub laten uitvoeren als het aantal items in een listbox wijzigd?

waarschijnlijk moet dit m.b.v. addhandler, maar ik weet niet wat ik als eerste 'onderdeel' moet zetten

AddHandler ???, Handles AantalItemsVeranderd
Private Sub AantalItemsVeranderd etc...
 
Op ?? moet je het object invullen wat er voor zorgt dat het aantal items wijzigt.
Als een dynamische gecreerde button ervoor zorgt dat het aantal items gewijzigd is doe je dit....

Code:
Private Sub CreateButton()

Dim button as New Button
button.id = ID
Addhandler button.Command, Address Of AantalItemsGewijzigd
'Voeg button toe aan form
End Sub

Private Sub AantalItemsGewijzigd
     'Doe iets
End Sub

De vraag is, welk object zorgt ervoor dat het aantal items in de listbox wijzigt? Aan dat object kan je dan een handler toevoegen..
 
Op ?? moet je het object invullen wat er voor zorgt dat het aantal items wijzigt.
Als een dynamische gecreerde button ervoor zorgt dat het aantal items gewijzigd is doe je dit....

Code:
Private Sub CreateButton()

Dim button as New Button
button.id = ID
Addhandler button.Command, Address Of AantalItemsGewijzigd
'Voeg button toe aan form
End Sub

Private Sub AantalItemsGewijzigd
     'Doe iets
End Sub

De vraag is, welk object zorgt ervoor dat het aantal items in de listbox wijzigt? Aan dat object kan je dan een handler toevoegen..

dit wordt door allerlei objecten gedaan: backgroundworkers_runworkercompleted, buttons, checkboxen... allemaal beïnvloeden ze deze lijst... daarom zou ik dit graag via een handle hebben: addhandle listboxX.itemschanged???, Addres Of AantalItemsGewijzigd
 
Ik weet niet of het makkelijker kan, maar ik zou ze tellen. En alshet meer of minder wordt je sub aanroepen.
 
In vb 2008 is het ListBox.SelectedIndexChanged :p.

Niet echt:
SELECTEDINDEXchanged kijkt of het GESELECTEERDE ITEM veranderd, niet of er iets aan wordt toegevoerd/afgaat!!!

Deze reageert bij listboxX.selectedindex = [integer], maar niet bij listboxX.items.add/removeat/insert
 
Oja, verkeerd gelezen :eek:.

Ik kan er geen vinden maar je zou iets kunnen doen wat een event triggered en dan code in die event zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan