• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost actuele cel highlighten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wachtwoord moet in de code worden verwerkt.

Kijk eens op de View tab van het lint, optie "Focus cell" (weet de NL vertaling even niet).

Ik heb de code erin gezet en het werkblad beveiligd met wachtwoord "Rudi".
Dit wachtwoord heb ik ook in de code gebruikt.
Dus na het testen alles veranderen naar je eigen wachtwoord.

Bijlagen

@Warme bakkertje Rudi, het werkt maar gedeeltelijk, ik zit ook te klooien met de blauwe cellen en de originele interior kleur komt niet terug.
Zou makkelijker zijn als die kleurplaat geen kleuren hadden.

Deze onthoud de originele kleuren.

Bijlagen

Volgens mij kun je door de voorwaardelijke opmaak de blauwe achtergrond kleur op de een of andere manier niet veranderen. Weet niet of dit met vba te regelen is.
TS vroeg of de achtergrond zwart en de cijfers of letters in het wit konden.

Met VO kan het ook met een gedeelte VBA

=EN(RIJ()=CEL("rij");KOLOM()=CEL("kolom"))

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Of hadden jullie dat al?

CF kleuren hebben altijd voorrang maar als er niet aan de voorwaarde voldaan wordt is er nog altijd de onderliggende kleur en die kunnen we dan weer wel aanpassen.
Veel uitleg krijgen we niet maar met de codes die hier al aangebracht zijn kunnen we dat al wel klaarspelen.
Wil je Zwart en wit kunnen we deze gebruiken.
Code:
    Target.Interior.Color = vbBlack
    Target.Font.Color = vbWhite
En Johan, voor de rest zullen we nog wel een reactie van TS krijgen zeker.
Senso, we hebben hier al zoooveel dat we door de bomen het bos niet meer zien. (ik althans toch niet)

Hebben jullie mijn berichtje gemist? #43
Is tegenwoordig ingebouwd.

@jkp

Dan zal ik helaas moeten passen want heb geen O365. :(

@jkpieterse
Deze v.w.b. focus cel had ik in post #7 al geopperd.

Is er een manier om de cel die actueel is op te laten vallen door daar een kleur of omlijning aan te geven?
@emields
Bovenstaande was de originele vraag in Post#1. Wat is dan de meerwaarde van jouw bestand???

@[SIZE=4]Warme bakkertje[/SIZE]

De meerwaarde van het bestand is dat er een oplossing voor de vraag is, De vraag was toch de actuele cel te kleuren en niet na verloop van tijd alle cellen zwart te kleuren.

@emields
Is dit dan een O365 ding want ik zie in jouw bestand alleszins niets wijzigen aan de geselecteerde cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan