actuelen naam query aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
438
ik heb een query die in een periode records selecteerd. Nu wil ik het resultaat verzenden. dit lukt met een macro. Maar nu wil ik dat de naam van het bestand een verwijzing bevat naar de periode bv declaratie_231211.
ik heb het volgende geprobeert maar dit geeft een fout melding

Code:
Private Sub Report_Close()
    Dim intState As Integer
        Dim strCurrentName As String

        strCurrentName = test
        DoCmd.Close acReport, strCurrentName, acSaveYes
        

    End Sub

Ook geprobeert om de datum in de macro bij objectnaam te zetten:
Code:
 DeclaratieCTG & =now()
maar dit werkt ook niet. F1 spreekt over een bibliotheekdatabase maar ik kan daar niet meer info over vinden.

Objectnaam De naam van het object dat u wilt opnemen in het e-mailbericht. In het vak Objectnaam staan alle objecten in de database van het type dat u hebt geselecteerd met het argument Objecttype. Als u de argumenten Objecttype en Objectnaam leeg laat, wordt een bericht zonder een databaseobject naar de e-mailtoepassing verzonden.
Als u een macro met de actie ObjectVerzenden start in een bibliotheekdatabase, wordt het object met deze naam eerst in de bibliotheekdatabase gezocht en pas daarna in de huidige database

Kan iemand mij verder helpen?
alvast dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan eigenlijk alles zo noemen als je zelf wilt, als je maar weet hoe. Toegegeven heb ik ook behoorlijk zitten puzzelen toen ik dat voor het eerst moest doen.

Ik ben helaas niet zo'n goede helper als sommige anderen hier maar ik kan je een stukje code laten zien waarbij ik mijn report exporteer met een custom naam (met datum erin) en ook nog in een specifieke window map.

Wellicht heb je er wat aan..

Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RPTwielklem3", acFormatSNP, "I:\Security\" & Format(Date, "YYYY") & " CARLOCK\" & Format(Date, "mmmm") & "\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & " Wielklem " & (Naam) & ".SNP"
 
je doet je zelf tekort. ik denk dat ik er wel een stuk verder mee kom al is het nog niet gelukt. alvast bedankt.
 
ik krijg fout 2302 gegevens kunnen niet worden opgeslagen

Code:
DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "DeclaratieCTG", acFormatXLS, "G:\6300\Algemeen\tgmed tijdelijk\DeclaratieCTG" & StartDatum & ".xls"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zegt de foutmelding? Als ik je opdracht letterlijk (met een andere mapnaam, dat wel) uitvoer loopt-ie prima. Had overigens ook niet anders verwacht :)
 
ik zie dat mijn berichtje weg is. Ondertussen werkt het prima. heb het opnieuw ingetikt. blijkbaar een spelfout oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan