Actuerechten??????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat je met 'acteur rechten', 'auteurs rechten' bedoelt?


de rechten die een auteur heeft op zijn werk...

Wat wil je precies weten? Kortgezegd is het dit: Als ik iets maak, origineel, zal ik er rechten over hebben.

Op bijna alles staat intelectueel rechts, grofweg: Als iemand er iets mee wilt, moet deze persoon dat mij vragen. Je kan rechten over vanalles hebben: een muziekstuk, text, maar ook iets abstracts als een idee.

maargoed, je kan ook gewoon [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht ] lezen...


Ohja, trouwens. Waarom stel je dit hier? Wil je er iets mee zeggen? :p
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met 'acteur rechten', 'auteurs rechten' bedoelt?


de rechten die een auteur heeft op zijn werk...

Wat wil je precies weten? Kortgezegd is het dit: Als ik iets maak, origineel, zal ik er rechten over hebben.

Op bijna alles staat intelectueel rechts, grofweg: Als iemand er iets mee wilt, moet deze persoon dat mij vragen. Je kan rechten over vanalles hebben: een muziekstuk, text, maar ook iets abstracts als een idee.

maargoed, je kan ook gewoon [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht ] lezen...


Ohja, trouwens. Waarom stel je dit hier? Wil je er iets mee zeggen? :p

bij films zie je actuers rechten voor behouden ?
of games ?

Maar wat bedoelen ze hier precies mee
 
bij films zie je actuers rechten voor behouden ?
of games ?

Maar wat bedoelen ze hier precies mee
errr, ik weet nogsteeds niet precies wat je bedoelt met 'actuers rechten voorbehouden'... Auteursrechten, of acteursrechten?
 
Nou, zals het in de naam zegt, alle rechten voorbehouden.

Op het moment dat jij een creatief werk maakt (een schilderij maakt, een muziekje maakt, of een text schrijft, enzovoorts) zal JIJ daarover het recht hebben, en niemand anders.

Voorbeeld: als ik een text schrijf, bijvoorbeeld over de opwarming van de aarde, heb ik erover het copyright. Dat betekent dat ik de enige ben die mag bepalen wat ermee gebeurt, wie het kopieert, etcetera.

Als er bij een film staat, alle rechten voorbehouden, betekent dat dat je niet zomaar stukjes uit de film mag hergebruiken.

Je mag bijvoorbeeld ook niet zomaar dingen, zoals bv. muziekjes, uit een game hergebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan