AD Digitalekrant App

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
111
Ik heb een abonnement op de AD-digitale krant. Op al mijn apparaten (telefoon Android en een oude I-pad) werkt het prima. Tot voor kort ook op een wat nieuwere I-pad (paar jaar oud). Op deze I-pad vraagt de App in te loggen op mijn account. Als ik dat doe, krijg ik uiteindelijk het bericht "Oeps er is iets mis gegaan, probeer het later nog een keer". Dat kan je blijven doen tot je een ons weeg. Het wachtwoord is correct.. Omdat de App wel op alle andere toestellen werkt, ga ik ervan uit dat het te maken heeft met de instellingen op de betreffende i-pad. Zo ja, waar moet ik dan zijn in de instellingen van deze i-pad? Als ik de digitale krant open via de website van het AD dan kan ik de krant wel lezen.
 
Dit is typisch een geval van een 'useless errors' waarbij het zoeken is naar een speld in een hooiberg, wat precies de oorzaak is. Je kan kijken of een ander up-to-date apparaat wel werkt.

En anders is de enige oplossing om contact te zoeken met het AD, en het probleem en de tijd en datum daarvan door te geven. Dan kunnen hun IT'ers wel de log bekijken.
 
gaat de ad software wel samen met de ouder ipad.
 
Elke app haalt zijn data uit een API Endpoint wat een URL is. Op een gegeven moment stop de ondersteuning van een app voor een bepaalde versie van het operatingsysteem van de gebruiker, en dan stoppen dus ook de updates. Uiteindelijk wordt er op de achtergrond aanpassingen gedaan aan het endpoint, en dan weet de verouderde app ook niet meer wat die ermee aan moet.
 
Wat is de versie van jouw AD app? Gezien het verschil in iOS versies (18.6 en 10.3 liggen nogal wat uit elkaar) kan het goed zijn dat je nog een oude versie hebt van de AD app die niet meer is bijgewerkt op de oude iPad (vanwege de iOS versie) en daar dus nog op werkt, en dat diezelfde versie niet meer werkt op de nieuwe(re) iPad.
Als je nog een oudere versie gebruikt op de oude iPad, en je zou daar de AD app verwijderen en opnieuw downloaden, dan krijg je daar de nieuwe app (nu versie 13.71) en dan loop je het risico dat die het niet meer doet op die oude iPad, maar vermoedelijk weer wél op de nieuwe.

Apps worden na verloop van tijd geupdate om met de nieuwste iOS versies te werken. Normaal gesproken geen probleem, als je je versies bijhoudt. Op een oude iPad is dat vaak niet mogelijk, omdat je na verloop van tijd geen nieuwe iOS kan installeren, waardoor het systeem langzaam veroudert. Dan moet je eigenlijk opdoe iPad ook de software niet meer (automatisch) bijwerken, omdat je apps dan langzaam maar zeker niet meer werken.
 
De versie van de AD-app op de nieuwe is 13.70.0.4 geschikt voor ios 15 of hoger
de versie van de Ad-app op de oude is 6.1.3.13
Ik heb nogmaals de app op de nieuwe ipad verwijderd en de laatste versie weer geïnstalleerd, maar de problemen met het inloggen blijven bestaan. Open ik het AD in de browser en klik op "digitale krant" dan gaat dat wel!
 
De website heeft niets met je OS versies (of je app versies) te maken, die pusht gewoon je data. Ik zou maar contact opnemen met de helpdesk van het AD, gezien het feit dat je met twee versies werkt die niet compatibel zijn. Goede kans dat ze zeggen dat je één versie moet verwijderen. In dat geval zou ik de nieuwste houden, en opmde oude iPad via de webversie werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan