Administrator(rechten) verdwenen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Froliek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
2
Ik heb een heel vervelend probleem op de laptop van zoonlief. Ik maakte 2 gebruikers aan, één voor zijn account en één administrator. Om de één of andere bizarre reden zijn beide gebruikers 'Standaard' gebruikers en zijn er geen administratorrechten meer.
Bij het installeren van plugins zoals bvb Shockwave komt er nu steeds een melding dat er toestemming nodig is om te installeren en moet vervolgens het admin-paswoord worden ingegeven. En nu komt het .... er is helemaal geen editveld om het in te vullen en de ok-button is ook al disabled!!!
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Herinstalleren zal waarschijnlijk een oplossing bieden, maar dit lijkt mij overdreven.
 
Eerste wat je moet doen is vanaf het account waarvan jij vermoed dat die wél administrator rechten heeft het volgende te doen:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators

Je krijgt dan te zien welke accounts nu wél administrator-rechten hebben.
Staat 1 van de 2 genoemde accounts erbij, dan weet ik niet wat nu écht je probleem is.
Staat geen van beide accounts erbij, maar wel een ander account dat je herkent en waar je een wachtwoord van kent, probeer dan daaronder in te loggen en de juiste administrator-toekenning te doen.

Overigens is het normaal gesproken niet mogelijk alle gebruikers het administrator-recht af te nemen: Er blijft altijd 1 account dat dat recht wél heeft én houdt.

Mocht dit niets opleveren, zou je kunnen kijken of in Veilige modus je wel gebruikers de administrator-rechten geven kunt.

Succes,

Tijs.
 
Gevonden!

't Ja, tricky ding die Vista als je het voor het eerst onder handen krijgt. Achteraf gezien was het vrij eenvoudig maar je moet het maar weten...
Naast de 2 aangemaakte accounts zijn er nog 2 hidden accounts (administrator & guest) in het systeem aanwezig en die zie je enkel (denk ik toch) als je via 'veilige modus' start. Eén account terug admin-rechten gegeven en het probleem was van de baan.
Bedankt voor de tip, Tijs!
 
Fijn dat je eruit gekomen bent.

Wat je nu nog moet doen is deze discussiedraad op Opgelost zetten.
Dat kun je doen door helemaal onderaan de pagina, rechts, in het vakje "Status van de vraag" te klikken op "Vraag is opgelost".

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan