Administrator rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Ik heb een tijdje terug 'per ongeluk' wat veranderingen gemaakt in mijn administrator rechten.

omdat ik als enige de computer echt gebruik, wilde ik geen 2 inlog opties (admin en de mijne), maar rechtstreeks door naar mijn account.
Dat is nu gelukt, maar ik heb schijnbaar ook de admin rechten voor mijn account weggehaald.

Ik krijg ze nu met geen mogelijkheid meer terug en krijg nu zelfs bij het installeren van de uodate van Adobe dat ik het niet mag!

Kan iemand me vertellen hoe ik me weer toevoeg aan de aministrator lijst? Omdat ik nu direct doorga naar mijn eigen account, kan ik niks veranderen in de admin lijst.. En ik weet niet hoe ik dit kan omzeilen.
Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64x

Alvast bedankt!:thumb:

Groeten Thijs

3 Mogelijkheden komen bij me op:
a. Windows in Veilige modus opstarten. (Dus herhaaldelijk F8 zodra het BIOS scherm voorbij is. Dan in het keuzemenu kiezen voor Veilige modus.) Als het goed is verschijnt dan je ook admin account weer om op in te loggen (of je logt zelf 'handmatig' in op je admin account), dus kiezen voor "Andere gebruiker"). In Veilige modus (en ingelogd op je admin-account) je 'normale' account Administrator-rechten geven.
b. Beide Shift-knoppen ingedrukt houden na het BIOS-scherm totdat het login-scherm verschijnt waar je weer (uit keuze menu of 'handmatig') kunt inloggen op je admin account.
c. Afmelden kiezen ipv. Afsluiten of Herstarten. Kijken of je dan weer kunt kiezen voor je admin account (danwel 'handmatig' op dat account inloggen).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan