administrator rights for spybot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik wil met spybot (versie 1.5.1.15) mijn PC immuniseren maar ik krijg steeds het bericht dat ik geen administrator rechten heb om dit te doen.

Nu heb ik bij eigenschappen in spybot al aangegeven dat het is toegestaan voor iedereen.
Ik heb ook via de help van spybot geklikt op dit programma uitvoeren als administrator, maar ik krijg nog steeds hetzelfde bericht.
This action may not be performed completely since you are not an administrator
If you want this performed for all users, please run this application elevated as an administrator.

Zo kan ik mij natuurlijk nooit helemaal immuniseren.

Ben altijd heel tevreden geweest met spybot maar het zal wel weer aan Vista liggen, Grrrr.

EDIT:
Nu wil het ook nog niet opstarten opeens.
Niet via programma's en ook niet via de snelstart, na ja héél erg traag.
Ik zie het rondje en dan houd dat op en daarna zie ik na enige tijd in eens spybot staan

Laatst bewerkt:
Ook met rechts op Spybot geklikt en dan als Administrator laten uitvoeren?

En in veilige modus?

@ crash: volgens mij wel, aan de beginpost te zien, of was dit soms de 'edit'... :)

@ crash: volgens mij wel, aan de beginpost te zien, of was dit soms de 'edit'... :)
Ik plaatste dit omdat ik nog nooit gehoord heb, dat je via Help een programma als Administrator kunt gebruiken:
Ik heb ook via de help van spybot geklikt op dit programma uitvoeren als administrator

Hoezo raar? Als iets niet lukt kan je toch de help functie van een programma raadplegen?
spybot gaf mij zelf die oplossing.
klikken op search and destroy en dan als admin uitvoeren.....dat werkte dus niet.

Verder heb ik TweakUAC lopen, op aanraden van het helpmij forum, dus eigenlijk zou ik alles gewoon zonder problemen moeten kunnen veranderen en kunnen uitvoeren.....toch?

Maar ik heb nu geprobeerd op het snelstarticoontje (eerder deed ik dit via programma's) met rechts en dan als admin uitvoeren, dat werkt wel :)
Ik ben weer volledig geïmunniseerd :)

Trouwens harry snor
Dat artikel bewijst toch dat het juist wél aan vista ligt....
Als je zoveel kunst en vliegwerk moet uitvoeren om de baas te zijn over je eigen PC dan ligt dat in mijn ogen aan het besturingssysteem, als dat voorheen niet het geval was.
Ik had die pagina trouwens al wel bij mijn bladwijzers staan, was wel van plan om het nog helemaal uit te pluizen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat laatste volledig niet met je eens !

Het gros van de PC-gebruiker heeft de mappen, betanden etc. die normaliter in Vista worden geblokkeerd niet nodig, integendeel.

Dat een aantal lieden met wat meer PC-kennis het liever anders ziet is ook logisch, maar die zetten Vista toch wel naar hun hand.

Greetz,

Harry.

Ik bedoel niet te zeggen dat het raar is om de Help functie te raadplegen: zelfs verstandig vóór het plaatsen van een vraag.
Ik bedoel dat het raar is dat je "ook via de help van spybot geklikt op dit programma uitvoeren als administrator", waar crash op wees, omdat die functie "uitvoeren als administrator" niet in het help menu zit...

Je uitleg was dus een beetje ongelukkig.

Hoi !

Dat laatste volledig niet met je eens !

Het gros van de PC-gebruiker heeft de mappen, betanden etc. die normaliter in Vista worden geblokkeerd niet nodig, integendeel.

Dat een aantal lieden met wat meer PC-kennis het liever anders ziet is ook logisch, maar die zetten Vista toch wel naar hun hand.

Greetz,
Harry.

Dát ben ik dan weer niet met je eens.
Het gaat hierbij toch helemaal niet om bestanden en mappen het gaat om het uitvoeren van programma's ík op mijn PC hebt gezet, niet omdat ze met Vista meekwamen maar omdat ík die programma's op mijn PC wil hebben.
Zodra ik iets wil doen met dat programma waarschuwt vista mij en met het voorbeeld van mijn vraag blokkeerd vista zelfs acties in dát programma.....En moet ik weer allemaal acties ondernemen en zelfs programmaatjes downloaden om de macht over mijn eigen PC te krijgen....om mijn PC zo te configureren dat ik dat wel kan......Vind ik persoonlijk errug vervelend
Dat ligt aan Vista, want bij XP kwam dit bijna of helemaal niet voor

maar eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat wij het over 2 heel verschillende dingen hebben.
of de mate van perceptie ligt mijlenver uitelkaar..... :/

@Jelly.
tja ik kan soms moeilijke goed begrijpende zinnen maken, dan laat m'n nederlands me een beetje in de steek,
maar het klopte wel ....................in mijn ogen ;)
Sorry voor de miscommunicatie in deze.

Maar m'n vraag is opgelost hoor, bedankt voor de moeite,

Laatst bewerkt:
@Jelly.
tja ik kan soms moeilijke goed begrijpende zinnen maken, dan laat m'n nederlands me een beetje in de steek,
maar het klopte wel ....................in mijn ogen ;)
Sorry voor de miscommunicatie in deze.

Maar m'n vraag is opgelost hoor, bedankt voor de moeite,

Miscommunicatie kan overal voorkomen hè :D. Maakt niet uit, 'k lees ook nogal eens fout.
In ieder geval fijn dat het opgelost is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan