SMBSHARE is geen netwerk, hoe je daar bij komt is mij een raadsel.
Inderdaad... imho heeft dat hier mee te maken....
Op afstand is het te riskant exact te schrijven wat je moet doen.
Voor een helper is het nl nit te checken of exact gebeurt wat zou moeten en als zich een onvoorziene situatie zich voor doet... hoe wordt daar mee om gegaan?
Je kunt bevragen wat je wilt maar als de TS daar niet in mee gaat ... wordt het erg lastig zo niet onmogelijk om te helpen.
Zodra ik niet duidelijk krijg of een TS door heeft obv van links met vaak veel toelichting hoe de TS het aan kan pakken.... neem ik een pas op de plaats.
Mijn eigen ervaring is dat er best regelmatig onverwachte zaken kunnen optreden door acties geadviseerd door ons, zeker bij ingrijpende zaken, dan is het heel prettig om vrij zeker te weten dat een TS dat handelen kan.
Zolang er met een bootable USB stick met Windows PE-achtige versies erop, geen maatregelen zijn genomen om met enige moeite de backups eerst veilig te stellen op 2 verschillende externe media (usb stick en externe schijven), dan ga ik niet verder in het adviseren hoe een recovery gedaan moet worden.
Ik heb me proberen te verplaatsen in hoe zo een TS denkt... maar ik kan er nog steeds niet bij dat je risico neemt om alle data kwijt te raken.... waarom niet eerst de data redden? Dat is vast een veel te simpele gedacht van mij....
Mss werkt het wel net zo in de brains van sommige mensen als ik vanmorgen las over het laatste café bezoek voor de Corona shutdown en de uitingen van een aantal bezoekers:
"voorlopig helemaal geen feestjes in ons café.. maar dit feestje van vanavond hebben we iig binnen...."
Tja.... ben geen psycholoog, ik neem het alleen maar waar... iedereen "gaat immers over zichzelf"....
Wellicht dat daarom de regering eindelijk ingegrepen heeft voor deze "doelgroep"???
Wel een ding weet ik zeker.... Rutte en zijn collega's komen hier geen backup maken.....