Adobe Photoshop Cs5 Extended probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Hi,

Ik heb laatst een photoshop cs5 geinstalleerd op mijn laptop en ik heb nu wat problemen. Ten eerste geef ik meer uitleg wat het is enz.

Toen het software klaar was met installeren zag ik in het start menu 2x Adobe Photoshop CS5 staan en 1 met 64-bit erachter. De 64-bit versie wilde niet opstarten dus heb ik die uit het mapje programe files verwijderd. -- in het normale map niet in de 86x map-- Dat betekent dat ik de CS5 64-bit uit de map met 64-bit software heb verwijderd.

Waar ik nu mee zit is dat als ik een foto of een website ontwerp (gemaakt in fotoshop) wil openen, dan lukt het niet tenzij ik eerst photoshop open en dan via file en open en dan browse naar de map en dan afbeelding. Ook als ik dus "Openen met" selecteer en dan browse naar de adobe photoshop die dus in de 86x map zit. Ik zie het niet geselecteerd als ik Ok druk bij het venster van "selecteer een programma om dit type bestand te openen"

Het is een Adobe Photoshop CS5 Extended version.

Als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag en als iemand hiervoor een oplossing heeft dan hoop ik op een snelle reactie.

Alvast bedankt.

MVG 4materasu

Dus het probleem is eigenlijk dat Adobe CS5 het bestand niet opent wanneer je op een bestand (dat er eigenlijk wel mee geopend zou moeten worden) klikt?
Dat betekent dat de exstensie niet gelinkt is aan adobe.

Klik openen met,
dan krijg je een lijst met programma's, vink "voortaan standaard hiermee openen" of iets dergelijks aan en klik vervolgens op adobe photoshop cs5.

Dit zou moeten werken, als ik het probleem goed begrijp uit jouw verhaal.

Gr.

Dus het probleem is eigenlijk dat Adobe CS5 het bestand niet opent wanneer je op een bestand (dat er eigenlijk wel mee geopend zou moeten worden) klikt?
Dat betekent dat de exstensie niet gelinkt is aan adobe.

Klik openen met,
dan krijg je een lijst met programma's, vink "voortaan standaard hiermee openen" of iets dergelijks aan en klik vervolgens op adobe photoshop cs5.

Dit zou moeten werken, als ik het probleem goed begrijp uit jouw verhaal.

Gr.

Tnx voor je reactie, ik dacht dat niemand iets erover te vertellen had.

dat heb ik al aangegeven dat het niet werkt.
"
Ook als ik dus "Openen met" selecteer en dan browse naar de adobe photoshop die dus in de 86x map zit. Ik zie het niet geselecteerd als ik Ok druk bij het venster van "selecteer een programma om dit type bestand te openen"
"

Waar kan het aan liggen?

Ik zal mn best voor je doen.
Heb een beetje ruzie met de admin's en moderators van deze site omdat ze niets aannemen van mij en denken dat ze het zelf beter weten.
Maar goed, dan nog wil ik graag jou probleem proberen te verhelpen.

Als ik eerlijk ben, maar dat is uiteraard achteraf, moet je niets verwijderen van software, alleen snelkoppelingen uit menu start.

Maar mag ik vragen welk besturingsysteem je gebruikt?

Want exact hetzelfde probleem heb ik gehad met mijn oude pc met een ander programma maar weliswaar met windows xp.

Dan kan ik je misschien proberen verder te helpen.

gr.

Ik zal mn best voor je doen.
Heb een beetje ruzie met de admin's en moderators van deze site omdat ze niets aannemen van mij en denken dat ze het zelf beter weten.
Maar goed, dan nog wil ik graag jou probleem proberen te verhelpen.

Als ik eerlijk ben, maar dat is uiteraard achteraf, moet je niets verwijderen van software, alleen snelkoppelingen uit menu start.

Maar mag ik vragen welk besturingsysteem je gebruikt?

Want exact hetzelfde probleem heb ik gehad met mijn oude pc met een ander programma maar weliswaar met windows xp.

Dan kan ik je misschien proberen verder te helpen.

gr.

Ik heb win 7 home prem. Wat ik heb verwijderd is de 64-bit versie. uit the map met 64-bit software. Daar heb je wel een punt want dat kon ik wel selecteren als ik "openen met..." deed maar die hele 64-bit werkte niet. En kon ik dus ook niet openen via hierboven genoemde manier. Dat is de reden waarom ik het heb verwijderd.

Die x86 versie opent wel maar niet dat je een image of iets anders standaard met die versie kan openen. Dus alleen als ik ps al open heb staan kan ik iets browse en openen.

Als iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag.

4materasu

Ik denk dat het probleem in je register zit,
daar is iets fout gegaan.

Zoek een programma om je register op te schonen!

Ik gebruik registry mechanic, maar helaas is die betaald.

;)

Ik denk dat het probleem in je register zit,
daar is iets fout gegaan.

Zoek een programma om je register op te schonen!

Ik gebruik registry mechanic, maar helaas is die betaald.

;)

Het is een niet-betaalde versie van CS5 als je weet wat ik bedoel. Heb em van iemand gekregen en ik denk niet dat hij het gekocht heeft. Kan dat het probleem zijn. Dan zou opschonen van register juist PS als threat zien toch?

Maar als dat niet zo is dan probeer ik het register op te schonen. Anders kan ik er wel mee leven lol wel irritant dat je ps eerst moet openen. maar goed

4materasu

Nee, hij want de register cleaner controleert op fouten, niet op dat soort dingen.
Ik denk dat er een kans is dat het werkt.
Maar het feit dat CS5 niet betaald is zou ook een probleem kunnen zijn.

Eerst maar eens register opschonen denk ik.

Nee, hij want de register cleaner controleert op fouten, niet op dat soort dingen.
Ik denk dat er een kans is dat het werkt.
Maar het feit dat CS5 niet betaald is zou ook een probleem kunnen zijn.

Eerst maar eens register opschonen denk ik.

Ok, Als je toevallig een freeware register opschoner weet laat me dat aub weten. Intussen zoek ik er zelf naar en laat het je weten als het is opgelost of niet.

Bedankt! :thumb:

4materasu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan