adresboek OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Ik heb de laatste dagen last van het volgende:
In het adresboek van mijn OE komen af en toe de hotmailadressen van m'n dochter te staan. Dat wil ik niet maar hoe dit te voorkomen weet ik ook niet.
Het is een enorme waslijst die ik graag zou willen blokkeren.
Vraag is dus hoe ik dat kan blokkeren en hoe die hotmail adressen eigenlijk spontaan in mijn mailbox komen te staan als ik bezig ben met mailen ( dus als mijn OE box een tijdje openstaat).
Handmatig verwijderen is geen optie want ze komen weer terug.
Winxp en OE-6
Alvast dank voor eventuele tips.
 
Ergens moet er een link tusse jouw en haar adresboek bestaan.
Ik weet dat je in Hotmail je adresboek kun importeren.
Of er ook iets als synchroniseren is weet ik niet.

In OE zit synchroniseren weer wel.
Het lijkt me dat het ergens in die hoek lig.
 
Gaat dat niet gewoon via MSN?
Volgens mij als je iemand toevoegt in MSN of Windows Messenger komt deze ook in je adresboek te staan. Weet het niet zeker.
 
Dat is dan geen goed nieuws. Ik wil eigenlijk die hotmailadressen uit mijn adresboek zien te houden, maar Bill vindt dat blijkbaar weer niet goed (zucht).
@Elisa: wat ik dus zoek is een mogelijkheid om die koppeling te blokkeren maar ik kijk nooit in msn en weet er weinig van.
 
Ik zal even kijken bij de instellingen.
Pas straks aan.
 
Ik heb eens gekeken bij de instellingen.
Je kunt er van alles doen. Adresboek importeren, een ander adres opgeven dan het jouwe.

Wat ik even wil weten.......
Zit jouw dochter met Hotmail in dezelfde Outlook Express? Of heeft zij een eigen identiteit en dus een andere Outlook Express?
In het eerste geval zou het met synchroniseren misschien bij jou terecht kunnen komen. Wel vreemd.

Wat ik verwarrend vind: Vraag is dus hoe ik dat kan blokkeren en hoe die hotmail adressen eigenlijk spontaan in mijn mailbox komen te staan als ik bezig ben met mailen ( dus als mijn OE box een tijdje openstaat).

Ik ging van adressen uit maar nu ik het goed lees lijkt het meer over mailtjes te gaan.
 
Beetje verwarrend inderdaad Elisa, was me nog niet eens opgevallen.Mischien kan Hendricus even wat toelichten.
 
ha!
Het zit zo:
mijn dochter zit via msn veel te chatten.
Voor zover ik haar bezig zie heeft ze een hele lijst met chatcontacten - die hebben allemaal hun eigen hotmailaccount.
Zij zit verder niet te e-mailen met die contacten - alleen maar
te chatten.
En toch komen die hotmailaccounts spontaan in mijn OE adresboek.
Mij dochter heeft wel haar eigen alias maar daar komen geen hotmail/msn-mails in terecht.
Dus - alleen via dat gechat krijg ik die hotmailadressen in mijn adresboek en ik weet dus niet hoe dat kan.....altijd gedacht dat OE en hotmail/msn twee aparte zaken waren :eek:
 
Laatst bewerkt:
Je dochter heeft een alias. Ik kan je zo een mailtje sturen met Marlene Dietrich@Planet.nl, het komt nog wel steeds uit mijn account. Ik vermoed dat jij als Hoofdidentiteit daardoor ook de adressen krijgt.

Kun je niet beter een mailbox voor haar openen bij je provider? Dan kom je in ieder geval zeker van het probleem af. Bij de meeste providers kun je een paar mailboxen gratis krijgen.
Zij heeft dan bij de provider een manier van inloggen die iets scheelt van de jouwe. B.v Jij: Pie055 en zij : Pie056. Daardoor verloopt de post nu totaal gescheiden.

Als je nu die mailbox voor elkaar hebt maak je in jouw OE een nieuwe identiteit aan onder 'bestand'. Op een gegeven moment moet je dan afsluiten en kom je in haar nieuwe account terecht. Daarin importeer je weer haar gegevens en adresboek van Hotmail.
Bovendien kan ze nu ook met een 'echt' e-mailadres gaan werken.

Jullie werken dan totaal apart en kunnen desgewenst inloggen met een wachtwoord en de post loopt volledig gescheiden. Als er dan nog iets mis gaat.................. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan