adressen en mappen terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Mijn PC liep vast. Windows XP herstellen, was onmogelijk. Dus opnieuw (over de oude XP) geinstalleerd. Dus ook Outlook expres. Heel veel data staan nog op mijn C partitie. Kan iemand mij aangeven waar ik mijn adressen- en mapbestanden van OE kan vinden en terughalen. Bedankt.
 
Op zoek naar de mappen van Outlook Express?

Zet eerst je verborgen bestanden aan. Volg de volgende stappen:

Mijn computer
extra
mapopties
weergave
In de Verkenner klik je tot je bent op C:\documents and settings\username\local settings. Daar staan standaard je mailbestanden.

Het zijn dbx-bestanden, dus je kunt ze niet zomaar openen.

Zoeken

manier 1
Dbx bestanden kun je ook vinden met de knop zoeken in de Verkenner. Typ dit in het zoekvenstertje: *.dbx
manier 2
De naam van je map kun je ook in Outlook Express achterhalen:
Extra
Opties
tab Onderhoud
knop Archiefmap
Je kunt deze map daar ook veranderen, bijvoorbeeld naar een map binnen Mijn documenten. Dan kun je tijdens het maken van een back up de mappen eenvoudig meenemen.
 
OK, succes, maar ik durf niet te voorspellen of met de herinstallatie van Windows de reeds bestaande mappen van OE eerst verwijderd en daarna met nieuwe overschreven zijn, zodat je aan het opsporen van die mappen / bestanden geen tierelier zal gaan hebben..........
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste lijkt te kloppen. Geen enkel bestand is gevonden. Alle aanwijzingen doorgenomen, doch helaas. Het goede nieuws is, dat mijn PC weer "draait". Nogmaals dank.
 
Toch even nog voor de beeldvorming van mij.........
je vindt toch wel DBX bestanden neem ik aan? Alleen zijn dit de huidige (nagenoeg lege) OE mappen.
 
Ook deze vraag kon ik niet terugvinden. Ik vind GEEN dbx bestanden. Gezocht via de windows zoekslag met *.dbx. Geen reslutaat dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan