Adressen lijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik wil een adressenlijst maken welke ik op stickers kan uitprinten, is acces daar geschikt voor, en zo ja hoe moet ik beginnen?

Dit kan vrij makkelijk met Word in combinatie met Excel.
Excel dient hier voor de adressen en Word voor de etiketten.
Kijk hier maar eens [KLIK]

Aangezien dit een Access forum is: Ja, natuurlijk kan dat! En je kunt alles binnen één programma houden, dus niks samenvoegen van een Excel bestandje met een Word, gewoon in Access (al dan niet op basis van de voorbeelddatabase Contactpersonen) een tabel maken en vullen met je contactpersonen, en via een Rapport een etikettensjabloon maken die je dan afdrukt.
@red123nax: de TS vraagt of het in Access kan, niet of je andere programma's weet...

Ik ben aan de slag gegaan met een adreslijst, maar wanneer ik b.v. dhr. en mevr. intik op de adreslijst komt er na de punt telkens een hoofdletter, hoe schakel ik dat uit?

Laten we beginnen met de constatering dat je vermoedelijk verkeerd bezig bent: de enige reden die ik kan verzinnen waarom dat gebeurt is als je één veld hebt waarin je zowel de titel (Dhr., Mevr.) als de naam typt. En dat is eigenlijk dus fout: je moet alle gegevens zoveel mogelijk scheiden. Dus titels in een eigen veld, voornaam in een eigen veld, tussenvoegsel in een eigen veld en achternaam in een eigen veld. Dat geldt uiteraard ook voor adres gegevens: straatnaam, huisnummer en liefst ook huisnummertoevoeging etc. allemaal in eigen velden opslaan! Dan ben je ook gelijk van het probleem af :)

Ik heb een lijst met contact personen gemaakt in acces maar ik kom er niet verder mee.
hoe kan ik de etiketten afdrukken?

Etiketten kun je pas afdrukken als je een rapport hebt gemaakt. Heb je dat al? In Access 2010 heb je, als je op <Maken> klikt, in de groep <Rapporten> een knop <Etiketten>. Die start een wizard, en daarmee moet je er wel uit kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan