• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cosmicdiver

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo,

Ik heb een sheet en daarin wil ik een vervolgkeuzelijst (drop-down menuutje) hebben alwaar ik met 1 klik een adres in het juiste format wil laten verschijnen. Ik heb dit redelijk voorelkaar maar nog niet in het juiste format.

De gegevens haal ik van het 2e blad in de werkmap en dat werkt ook. Wat er nu gebeurt is het volgende (als voorbeeld)

Naam van de firma
Adres van de
firma postcode
dat moet natuurlijk zijn:

Naam van de firma
Adres van de firma
postcode en woonplaats

Natuurlijk kan ik het aanpassen door de cellen (ik heb van 3 x 4 cellen 1 cel gemaakt) te vergroten of te verkleinen of het lettertype aan te passen, maar dat vergemakkelijkt het natuurlijk niet. Op het web kan ik de oplossing niet vinden. Wie heeft de oplossing???

Roland

Beste Roland,

Een op zich heldere omschrijving, maar een voorbeeldbestandje (met fictieve gegevens) maakt het zoeken naar een oplossing een stuk makkelijker.

Richard

Beste Roland,

Een op zich heldere omschrijving, maar een voorbeeldbestandje (met fictieve gegevens) maakt het zoeken naar een oplossing een stuk makkelijker.

Richard

Kijken of dit gaat. Het bestandje bijgevoegd.... In het zip betandje zit een excel file (virus is gecheckt, geen macro's)

Bijlagen

Roland,

Is de opbouw van Blad2 (in jouw bestand) aan te passen of krijg jij op deze manier je gegevens aangeleverd? Ik zit namelijk te denken aan het toekennen van een debiteurnummer per klant, en dan per kolom een item uit het adresbestand weer te geven. je kunt dan gebruik maken van vert.zoeken.
Zie bijlage.

Richard

Bijlagen

Roland,

Is de opbouw van Blad2 (in jouw bestand) aan te passen of krijg jij op deze manier je gegevens aangeleverd? Ik zit namelijk te denken aan het toekennen van een debiteurnummer per klant, en dan per kolom een item uit het adresbestand weer te geven. je kunt dan gebruik maken van vert.zoeken.
Zie bijlage.

Richard

Nee, blad 2 is volledig vrij (dan behalve dat ik nu kolom a heb benoemd als "adres". Verder vul ik dit 1-malig handmatig in. Heb niet meer dan 50 adressen of zo. Wat er later bijkomt, kan eenvoudigweg worden aangevuld. Ik zal jouw bijlage even bekijken.

Bekeken.... Ziet er perfect uit, bedankt. Volgens mij kan ik hier helemaal mee uit de voeten. Is het nu nog een kwestie van het vullen van de kolommen? Tot hoever heb jij kolom A (deb. nr.) gevuld? Ik zou aan een adres (dus deb.nr.) of 100 maximaal zat hebben.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch maar weer die adressenlijst uit elkaar gepeuterd.
In F2 een validatielijstje gemaakt en in A7, A8 en A9 een paar formules gezet.
Dus nu selecteer de firma in F2 en de rest gaat vanzelf.

Mvg

Piet

Dank je Piet,

Heb het geprobeerd. Ik heb jou keuzelijst nu helemaal bovenin gezet en een printrange aangegeven zodat ik de keuzelijst niet op mijn print krijg.

Als ik dit nu kan combineren met een debiteurennummer zoals Richard voorstelt, ben ik er helemaal.

Thx a lot!

Laatst bewerkt:
Beste Roland,

De naam "nummers" geldt nu tot en met rij 25.
Ga via Invoegen > Naam > Definiëren en klik op 'nummers'. Onderaan komt het bereik te staan. Verander de 25 in 100 en klik op Toevoegen.
Ik heb een tweedeling gemaakt bij het adres en de eventuele toevoeging, maar dat kan in één cel zoals Tilpi heeft gedaan.
Mocht dit allemaal voldoen, wil je dan rechts onderaan de vraag op Opgelost zetten?

Succes,

Richard

Beste Roland,

De naam "nummers" geldt nu tot en met rij 25.
Ga via Invoegen > Naam > Definiëren en klik op 'nummers'. Onderaan komt het bereik te staan. Verander de 25 in 100 en klik op Toevoegen.
Ik heb een tweedeling gemaakt bij het adres en de eventuele toevoeging, maar dat kan in één cel zoals Tilpi heeft gedaan.
Mocht dit allemaal voldoen, wil je dan rechts onderaan de vraag op Opgelost zetten?

Succes,

Richard

Richard en Tilpi,

Beiden bedankt voor jullie medewerking. Ik heb zelf de ideen nog eens gecombineerd en ik ben er helemaal uit. Bedank voor de medewerking!!

Heb misschien een domme vraag maar hoe maken jullie die drop downlist in cel F2 waardoor jullie alle data laten zijn van in tabblad 2. Kan dat waarschijnlijk ook goed gebruiken maar zou niet weten hoe jullie dat doen.
Ik zie in de Cel F2 geen enkele formule of verwijzing staan naar het tweede tabblad.

Kan mij dat iemand uitleggen?
dankje

Beste BenVan,

Je kunt beter een nieuwe post beginnen in plaats van in te haken op een afgeronde van een ander.
Maar goed. Wat Wigi zegt klopt, maar je zult eerst een bereik (op een andere werkblad) een naam moeten geven, bijv. naam. Via de lijstoptie tik je dan in =naam.
Klaar. Wanneer je een bereik geen naam geeft, kun je via Data > Validatie > Lijst alleen naar het actieve tabblad verwijzen.
Zie: http://www.excellerend.nl, klik op gevorderencursus Excel en kies de tweede optie uit de dropdownlist.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan