Erg bedankt ! Ik hoop dan ook dat je echt veel van firewalls afweet, want:
ik heb in het verleden hier eens een discussie gevolgd, ik geloof zelfs meerdere, (en zelf 1 postinkje gedaan) over de zin en onzin van FW's.
Ik ben namelijk van mening dat iedereen die dat lollig vindt, mij mag hacken. Als mijn pc raar doet, formatteer ik het ding en een uurtje later ben ik weer online. Tussen die miljoenen pc's op deze aardkloot acht ik de kans dat IK "gepakt" wordt net zo groot als de kans dat ik morgen onder een auto loop (de kans IS er wel, maar........)
Daarmee zeg ik niet dat een FW onzin is, natuurlijk niet, ook ik word liever niet "gepakt", ik heb alleen geen zin om handleidingen door te lezen over het tunen van zo'n firewall en over alle kleine "probleempjes" die je tegen kan komen binnen I.E. als je een FW gebruikt of niet goed hebt afgesteld.
De deskundigen in de discussie's hadden de mooiste / beste / duurste / gratis FW's in gebruik en verklaarden iedereen (bij wijze van spreken dan) voor mesjogge die "slechts" de standaard firewall van Windows (XP) gebruikte.
Dan nu het schokkende : de "oorzaak" van het resultaat in de bijlage wordt veroorzaakt door slechts................. (je raadt het misschien al...........) de standaard firewall die met XP (of I.E. of Outlook, weet ik veel.....) wordt meegeleverd en die ik ook nog eens gewoon straight "standaard" heb staan; niets aan veranderd!!! (Ik heb dus GEEN losse / aparte FW draaien!!!) Dat lijkt mij toch redelijk schokkend............

voor alle deskundigen die moeilijke / geavanceerde / dure / goedkope etc. etc. firewalls hebben draaien op hun tondeldozen???
Nogmaals dank !
ps. kan je je er wat bij voorstellen dat ik NU met een glimlach achter mijn pc zit..............................