ADSL Lite???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfhin

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
1.440
Toen ik vandaag de KPN site chekte stond er in 1 keer een andere bericht voor mijn neus :p :

ADsl is nog niet beschikbaar, Adsl zal beschikbaar zijn in janauri 2004 in de Lite variant.

Goed nieuws natuurlijk maar wat houd de ''Lite variant'' nou precies in?
 
Heeft met de snelheid te maken

downstream upstream


ADSL Lite * 384 kbit/s 128 kbit/s
ADSL Basic * 1024 kbit/s 320 kbit/s ADSL Extra * 2048 kbit/s 640 kbit/s

Groeten Oossie
 
Dus dan eheft het ook geen zin om een snellere varaint van ADSL te nemen aangezien de snelheid daarvan toch niet hoger word?
 
Bij ADSL zijn twee zaken beklangrijk:

- snelheid van de verbinding. Lite is het langzaamst, extra het snelst. Basic zit er tussen in.

- een eventuele datalimiet. Als deze voorkomt kijk dan ook naar de prijs die je betaalt voor het meerdere.
 
Geplaatst door Wim1960
Bij ADSL zijn twee zaken beklangrijk:

- snelheid van de verbinding. Lite is het langzaamst, extra het snelst. Basic zit er tussen in.

- een eventuele datalimiet. Als deze voorkomt kijk dan ook naar de prijs die je betaalt voor het meerdere.

Zover ben ik ook nog wel gekomen ;0 Mijn vraag is kan ik wat doen met een snellere variant van ADSL als de KPN zegt dat er alleen Basis beschikbaar is? Ik snap dat ik dan niet de volle 100% snelheid krijg maar hopelijk wel iets meer als die magere ADSL lite snelheid.
Tuurlijk alles is beter als modem maar een beetje luxe is nooit weg zeker niet als je 8 jaar geen breedband hebt gezien.
 
De snelheid die je kan krijgen is afhankelijk van de lengte van je telefoonlijn naar de centrale waarop je zit aangesloten. Als KPN zegt dat je alleen Lite kunt krijgen dan valt er weinig te regelen denk ik....alhoewel je het altijd kunt proberen natuurlijk. Houd dan in gedachte dat je afspreekt om terug te kunnen stappen naar Lite als de snelheids winst niet rendabel is.
KPN is vrij streng in het hanteren van max. afstanden voor ADSL. Andere aanbieders zoals BBned, BabyXL en Versatel sluiten je eerder aan op een grotere afstand.

succes;)

EDIT: Hier kun je controleren op welke centrale je zit en hoe ver er vanaf.
 
Laatst bewerkt:
NL

een leuke link !!!

alleen, ik krijg als antwoord dat ik 1333 meter van de centrale afzit. Da's fijn, maar WAT zegt het, m.a.w. is dat dichtbij, gemiddeld of juist veraf..............???
 
Hou toch eens met jullie flauwe kul.

Hoe meer je betaalt, , hoe sneller je verbinding.
 
Cort,

Als je dat vind hoef je dat nog niet op deze manier te uiten.

Of je reageert normaal of je reageert niet
 
cort, wat je zegt is niet juist, hier in België is het net hetzelfde, als je meer dan 5 km van de centrale zit dan is het niet mogelijk om adsl te krijgen. Ikzelf zit op 4,8 km en mijn verbinding via adsl moet terug van 3,3Mb naar 1,1 Mb gebracht worden want mijn verbinding valt zo'n 5 maal per avond weg. Alls je meer weet dan ik gelieve dan meer uitleg te geven want alleen de uitleg dat als je meer betaald dat je dan meer verbinding hebt dat geloof ik niet. Zelf betaal ik de max.
Groetjes
 
ik ben zeker niet ziek.

Maar vertel mij,wat heeft afstand te maken met snelle verbinding.... bull****t!!!
 
ja, nu weet ik het zeker ;)

Neem een warme douche, een brandy en ga lekker slapen cort........................
 
sorry jongens,

Ik heb adsl langs proximus (skynet) en ik heb nog nooit geen probleem gehad.(router met adsl en 3 pc's op dezelfde lijn)wat normaal niet mag.

Geen probleem.
 
pasja,

Je bent verkeerd.

Jullie proberen altijd de goedkoopste oplossing te vinden,maar ik geloof daar niet in.Ik ben in BELGIE aangesloten bij SKYNET,en heb nooit geen probleem gehad.(en afstand...bull....à
 
@ Pasja, de KPN wil adsl alleen uitrollen als je binnen 3 km van een centrale zit, ik heb inmiddels een verhuizing meegemaakt en ben van 769 naar 1962 meter verhuisd.
Binnen deze afstand heb ik geen verschil gemerkt :D

Groeten Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan