adsl op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rietje2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb wat vragen over het aansluiten van adsl. Als eerste is het makkelijk te doen (ik krijg een Voip multi-pc modem), ik ben geen echte techneut, maar kan redelijk met computers omgaan.
Ik woon boven bij een hospita en nu heb ik boven een telefoonstekker, kan ik boven mijn internet aansluiten of moet ik dat beneden (bij het vaste telefoontoestel) doen?
Ik heb een oude laptop (toshiba 460 CDT) en nu heb ik begrepen dat ik daarvoor een internetkaart moet aanschaffen, maar is dat noodzakelijk of heb ik ook internet met enkel een aangesloten USB ethernet adapter?
en mocht ik een internetkaart nodig hebben moet die van type 1/ 16-bit zijn (heb ik al gevraagd in de winkel) , waar kan ik zo een nog vinden en wat moet dat ongeveer kosten
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen met deze vragen, want ik kom er echt niet uit, alvast bedankt!

groeten Rian
 
de splitter voor adsl moet altijd bij de kabel gezet worden waar deze het huis in komt.
Meestal meterkast.
doe je het na een telefoonaansluiting dan krijg je problemen.
Je pcmcia kaart is dus van het type 1....weet zo niet of die nog wel gemaakt worden??
een ethernet kaart met usb aansluiting, dus de usb gaat de laptop in, dat zou moeten werken.
Welk besturingsysteem staat er op de laptop.?
 
dank voor 't snelle antwoord
er zit windows 98 op, bedoel je dat?
Ik heb een usb ingang op mn laptop

groeten Rian
 
dan zou ik voor usb ethernet gaan.
windows 98 kan vervelend doen met installeren van de kaart maar een beetje doorzetten en het gaat lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan