adsl verbinden + netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Even opschrijven wat de res zijn:

dus je krijgt:
Fysiek adres
DHCP
Autom Config
IP adres
Subnet mask
IP adres
Stand Gateway
DHCP server
DNS servers

ik ben nu bij mijn buurman , we weten dat het aan de kabel ligt van de modem naar de router ( imiddels router aangeschaft ) ...

dei is ongeveer 30 meter ... zal het helpen al sje der ongeveer 10 meter afknipt dat ie he tdan wel weer doet? ..

want deze kabel deed het wel met de oude pc met ouwe netwerk kaar t.. meschien lage signalen ofso?

ik had trowuens een andere 15 meter kabel bij mij thuis weggehaald en hier getest .. daarom weten we dus dat het aan de kabel ligt....

Op deze lengte mag er geen verschil zitten.Misschien zit het hem in de aansluitpuntjes.

Je kunt het proberen,maar als het de kabel is dan zou ik niet moeilijk doen en een nieuwe CAT5 kopen.Die zijn er op allerlei lengte's.

Succes

de kabels net nagekeken , de goeie kabel waar hij het wel mee doet is een cat 5 de andere dei het dus niet dus is een cat5e ... maakt dit verschil?

Kan goed zijn.CAT 5 is de standaard.Al het andere werkt soms en soms ook niet.Oorzaak van het probleem denk ik gevonden ?!

Ik zou zeggen sluit maar eens aan,kijk of het werkt.
Indien ja,dan lijkt me dit de oorzaak te zijn.

Welke andere kabel gebruik je dan ?

ik heb dus een goeie kabel van mezelf waarvan ik wist dat die het doet ( getest enzo tijdens lan party's ) ... tussen de router en de modem gedaan ... alles doet het dan perfect , maar als je de cat5e der tussen zet werkt internet allen als je de router er niet tussen zet en rechtstreeks met de ouwere computer verbind.

Even voor de duidelijkheid:

Je hebt een Alcatel Speedtouch modem met router ingebouwd,en je hebt hoeveel aansluitmogelijkheden ?
1 of 4 ?

Heb je nu nog een router er tussen gezet ?

Je zei:

Quote:

de kabels net nagekeken , de goeie kabel waar hij het wel mee doet is een cat 5

Unquote

Nu werkt het niet ?

de router heeft 4 poorten etech router

maar over d ekabel :

de kabel waar hij het WEL mee doet is een : cat5
de kabel waar hij het dus niet mee doet is een : Cat5e

Dat maakt niks uit de E is alleen maar een klasse aanduiding.

Ik denk dat jij de stekkertjes er aan beide zijden niet hetzelfde hebt aangeknepen.
Cat 5 of cat5e kan tot 100 meter probleemloos gelegd worden.

Kun jij eens vertellen hoe je de aansluiting gemaakt hebt, dus de kleurcode....

In principe heb je maar 4 draadjes nodig.

aan allebei kanten hetzelfde namelijjk :

oranje/wit , orange , groen/wit , groen , blauw /wit , blauw , bruin/wit , bruin

maar omdat het aan allebei kanetne hetzelfde is zou het dus nei tuitmaken

Dit is de standaard aansluiting en zou het zeker ook zo aansluiten:

pen 1 wit/oranje
pen 2 oranje
pen 3 wit/groen
pen 4 blauw
pen 5 wit/blauw
pen 6 groen
pen 7 wit/bruin
pen 8 bruin

Als je naar het front van de stekker kijkt en het lipje aan de bovenzijde zit dan is pen 1 aan de linkerkant. De kabel komt dan aan de achterzijde binnen.

ja .. maa romdat alles gelijk is zou het tog nei tveel moeten uitmaken?

die discussie heb ik vaker moeten voeren.
Iedereen zegt recht toe recht aan maar de kleurcode die ik je gaf is de orginele aansluiting, ik zou het uitproberen.
Maar ja wie ben ik. :D

ow oke .. ik zal het morgen ff proberen

maar alvast bedankt :thumb:

owja .. maar nie tvergeten ... op de oudere computer doet het internet op die cat5e kabel dus wel ! ... isset gewoon zwak signaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan