ADSL werkt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolski

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
Berichten
22
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ADSL verbinding. Het betreft ADSL van Planet via de draadloze modem speedtouch 510 ethernet. De speedtouch heeft 3 lampjes die allen geheel branden. De speedtouch is verbonden met een router van linksys.

Het probleem is zo opeens ontstaan. Windows kwam met de melding Gefeliciteerd met de aanschaf van uw nieuwe pc terwijl de computer ongever een jaar oud is. Erg vreemd. Vervolgens moest ik windows via internet registreren waarna hij aangaf dat de verbing met het netwerk niet tot stand kon brengen.

Tijdes het opnieuw installeren van ADSL geeft hij continu aan dat de modem niet kan worden gedetecteerd. Alle kabels zitten goed in het kastjes etc. Alle lampjes branden en verder niets geks. De pc is ongeveer een jaar oud. Heb contact gehad met de klantenservice van planet die mij naar een 10.0.038 ?? site verwezen die niet kon worden geopend. Bij planet verwezen ze me door naar de producent van de router. Ze denken aan een softwarematig probleem.

Hoe kan ik dit oplossen? Iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
 
en als de pc rechtstreeks aan het modem van planet/kpn hangt dan doet het internet het wel??
 
Alle voeding stekkers er al een keer uit gehad van de modem en de router.
Staan alle instellingen goed in de router?
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me ook onmogelijk: 10.0.038

Zal eerder iets geweest zijn van 10.0.0.38 <om in je modem/router te komen
 
Dat zou best kunnen. Wist het niet meer zeker maar dacht het kan wel eens van belang zijn.
 
puppie zei:
en als de pc rechtstreeks aan het modem van planet/kpn hangt dan doet het internet het wel??

Heb ik niet geprobeerd. Hij heeft het altijd zonder gedaan, maar het kan idd zijn dat er iets met de ontvangst is. Ik kan altijd nog ff proberen op hij het op die manier doet.
 
ga eens naar start en dat uitvoeren
typ: CMD <enter>
typ: ipconfig /all <enter>
en post alles wat er dan komt te staan hier op het form
 
Marcel Dekkers zei:
ga eens naar start en dat uitvoeren
typ: CMD <enter>
typ: ipconfig /all <enter>
en post alles wat er dan komt te staan hier op het form

Windows IP configuratie
Hostnaam: uw 2b2dff239c4d
Knooppunttype: hybride
IP routering ingeschakeld:nee
Wins-proxy ingeschakeld:nee

Ethernet adapter Draadloze netwerkverbinding
Status van medium: Medium ONTKOPPELD
Beschrijving: Wireless-G PCI adapter
Fysiek adres: 00-12-17-94-36-8-d

Ethernet adapter - Lan verbinding ( ik heb geen lanverbinding )
Status medium; Medium ONTKOPPELD
Beschrijving: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres: 00-11-d8-c3-5c-99

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!! Dat het medium ontkoppeld is zal geen goed teken zijn maar kan alsnog het probleem niet vinden.

Alvast weer bedankt voor de reactie!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan