ADSL WinVNC

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbhonda

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Ik wil vanuit 1 pc een andere besturen, heb dit gedaan met een telenet verbinding op de VNCserver en dit werkt.
Nu heb ik iemand anders die ADSL heeft op de VNCserver, maar daar kom ik niet online via VNC die persoon heeft een ethernet modem :
dit vond ik op het internet over de modem (Alcatel SpeedTouch 510 ADSL modem (PSTN) router + 1prt) het IP tussen modem en pc is iets van 10.0.0.XX en van de modem naar internet iets van 200.218.0.XXX. Heb met beide geprobeerd.
Ik zie in de omschrijving dat het een router is, hoe kan ik die dan instellen en beter hoe krijg ik mijn VNC aan de praat ?

PS: De info over de modem heb ik gevonden afgaand op de afbeelding.

Door in je router portforwarding aan te zetten op poort 5800 en 5900.

Hoe

Kan ik best geloven maar hoe doe je dat in een modem die van de provider komt ?
Of is er software van derden die daarvoor gebruikt kan worden. (of is er extra software bij de modem die je niet nodig hebt om de modem standaard in te stellen want dat doe je met cd'tje en enkele params in te geven en ik heb daar geen config of andere instellingen gezien)

http

typ in internetexplorer volgend ip eens:
10.0.0.138
dit zou moeten uitmonden op de pagina van je router
:thumb:

Toppie

Zo kan ik de config zien, nu nog de juiste weg vinden om er door te geraken.
Ga wat proberen als ik effe tijd heb of
indien er iemand ervaring heeft die hij/zij
wil delen, dat is altijd meer dan welkom.

:thumb:
Dat zien er goede handleidingen uit, ik zal het dit weekend eens proberen of ik het zo werkende krijg.
Bedankt alvast voor de goede tips.

update
Het lukt niet om een statisch ip in de computer te steken, ik kan dan niet meer op internet, heb de range dan kleiner gemaakt tot 1, portforwarding gedaan naar port 5000 en dan via VNC ip:5000, maar het lukt nog niet.
We geven nog niet op :confused:

:) Gelukt
Probleem was om de instellingen te vinden bij WinMe 'ipconfig /all' lukte niet maar heb het nu gevonden via 'winipcfg', DNS ingesteld voor het statisch ip adres en nu werkte het wel.
Dan standaard poorten voor VNC 5800 en 5900 geforwarded (of hoe schrijf je dat):cool: en klaar is klara.
Nogmaals alle bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan