Advies nieuw systeem gevraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angelikapsp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
4
Hoi
Wij zijn op zoek naar een nieuwe pc.
Wat doen we er voornamelijk mee?
Ik doe veel met het Programma paintshoppro
Foto's bewerken
Dvd's branden
Muziek beluisteren
veel internet.
En met eigen website bezig zijn.
Dus eigenlijk een hoe noemen ze dat? een multimedia pc,
Okee we kunnen zo'n kant en klare kopen maar betaal je daar dan niet teveel voor?
Er zullen geen zware games op gespeeld worden,
Goed geluid is eigenlijk wel belangrijk.
Toetsenbord,muis,speakers,beeldscherm daar kom ik wel uit ,maar het systeem op zich hé dat is een probleempje.
Dus wie heeft een goed advies voor een nieuwe kast?
Pc bouwen daar hebben we ook geen kaas van gegeten :eek:

oeps nog vergeten het budget te vermelden voor de kast.tussen de 600 en de 700 euro

Groetjes.....Angelika
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Velen zijn je de afgelopen tijd voorgegaan met een identieke of soortgelijke vraag. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de vele topics die hieromtrent gestart zijn. Lees ze eens rustig door en doe je voordeel met de gegeven adviezen en de gevoerde discussies.

Klik
 
Laatst bewerkt:
hey,

ik heb een leuk systeempje voor jou samengesteld. INCL ASSEMBLAGE !

Naamloos.jpg
 
Wat doen we er voornamelijk mee?
Ik doe veel met het Programma paintshoppro
Foto's bewerken
Dvd's branden
Muziek beluisteren
veel internet.
En met eigen website bezig zijn.

Ik denk dat je met name voor de door mij "vetgedrukte" items, beter af bent met een Core 2 van Intel dan om het even welke AMD. De Intels doen bijna over de volle breedte van het video / audio gebeuren hun taken aanmerkelijk sneller dan de AMD's.
 
In dit berichtje en het volgende berichtje plaats ik twee .jpg's die je onder elkaar moet zien / printen. Het zijn 2x2 processors van respectievelijk AMD en Intel. Kijk naar de "schokkende" verschillen in verwerkingstijd bij enkele video / audio "gebeurtenissen".

Doe er je voordeel mee....................!
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 38
Helaas zijn de testgegevens voor de meest linker processor in het vergelijkingstestje niet beschikbaar, maar de gegevens van de overige 3 mogen duidelijk zijn.

Voor de goede orde, dit rapportje zegt niets over welke processor sneller of langzamer is v.w.b. de overall functie, het geeft alleen op de geteste onderdelen de verschillen / overeenkomsten aan.

Een conclusie als, .... is dus sneller dan ...... zou niet correct zijn!
 

Bijlagen

  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
hey.

ik snap niet echt wat je bedoelt ? maar maakt niet uit. Wat vind je dan van 't 2e systeempje die ik voor 'm had samengesteld ?
 
Ik denk dat je met name voor de door mij "vetgedrukte" items, beter af bent met een Core 2 van Intel dan om het even welke AMD. De Intels doen bijna over de volle breedte van het video / audio gebeuren hun taken aanmerkelijk sneller dan de AMD's.

Bij de testresultaten zie ik dat de Intel er voor mij beter uit komt kwa foto bewerken
Kijk ik naar het stroomverbruik dan zit Intel ook weer positiever dan AMD
Ik snap nu dat als je voor Intel kiest je duurder uit bent maar dat zich dat op den duur ook weer terug verdiend.
 
Ik doe zelf nogal veel qua downloaden van films. Daar deze 9 van de 10 keer een .AVI bestand betreffen, dient dat bestand geëncodeerd te worden om de film voor "normale" DVD spelers geschikt te maken.
Voorheen, op mijn oude pc, duurde dat net zolang als dat de film duurde (vaak nog + een minuut of 20)
Nu, met mijn nieuwe machine encodeer ik een film naar .vob, .ifo, .bub files in nog geen 45 minuten.
En ja, mijn huidige machine heeft een Intel en mijn vorige een AMD.
Ik was overigens uiterst tevreden over mijn AMD, maar ook ik heb simpelweg gekeken naar het feit wélke processor anno 2007 voor de taken die ík het meest verricht, het best geschikt was en dat was toen een Intel.
Succes toegewenst met je beslissing.
De vergelijking kwam overigens van Hardware Info Net, kijk daar eventueel wat verder rond alvorens je een beslissing neemt.

Bron


Jantje1990: Dat kan zomaar over een poosje weer een AMD zijn. Intel is niet per definitie sneller dan Amd of omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Pasja voor je antwoord.
ik snuffel internet nog even rond .
En inderdaad die films zijn meestal avi's en kun je je voorstellen hoelang ik met deze oldtimer bezig ben om het spulletje om te zetten ? :D:D:D

Groetjes Angelika
 
Kijk anders voor de grap eens naar "mijn" systeem / systeem van Pasja, om te zien wélke processor dat klusje zo snel klaart. De processor is uit augustus 2007 (en dús relatief gezien alweer verouderd, maar tóch.............)
 
Jantje 1990 natuurlijk ook bedankt !
Maar nog 1 vraagje (en dan hou ik echt op) kan ik dan beter de intel 6850 nemen of de intel Quad ,mijn gevoel zegt de Intel 6850 omdat die zuiniger is in verbruik?
Zodra ik wat uitgezocht heb dan zet ik het hier neer voor de laatste check.
Mag wel hé ?
Groeten Angelika
 
Jantje 1990 natuurlijk ook bedankt !
Maar nog 1 vraagje (en dan hou ik echt op) kan ik dan beter de intel 6850 nemen of de intel Quad ,mijn gevoel zegt de Intel 6850 omdat die zuiniger is in verbruik?
Zodra ik wat uitgezocht heb dan zet ik het hier neer voor de laatste check.
Mag wel hé ?
Groeten Angelika

In jou geval zou ik toch het liefst voor de Quad core gaan ;) Ik heb zelf ook de Q6660 en ik ben er zeer zeer tevreden mee.
 
Laat ik er het volgende aan toevoegen:

elke volgende generatie processors is natuurlijk weer sneller als de vorige. Wat je als aspirant koper m.i. het beste kunt doen is een afweging maken van kosten / baten en dus niet blindelings gaan voor de snelste op dat moment verkrijgbare processor. Sterker nog, dat zou een heel domme keuze zijn want een maand of 3 a 5 later is ook die al weer opgevolgd.
Oneindig veel handiger is om de benchmarks van 2 tpyes te vergelijken en er vervolgens een prijsanalyse op los te laten, zo in de trant van:
(voorbeeld)

met de ene, die mij 250 euro gaat kosten, doe ik een klus die ik vrij regelmatig uitvoer in 90 seconden, terwijl ik
met de andere, die mij 375 euro gaat kosten, diezelfde klus in 72 seconden doe.

Vervolgens de hamvraag: is mij die 125 euro 18 seconden snelheidswinst waard en hoe verhoudt zich dat tot mijn daarop volgende nieuwe computer? Koop ik na 2 jaar, 3 jaar of misschien pas na 6 weer een nieuwe? Al deze vragen dien je m.i. "mee te nemen" in je overweging.

Louter en alleen beslissen op basis van: Wat is momenteel de snelst verkrijgbare, dan wel de op één of twee na snelste processor, dus die móet ik hebben, is redelijk naïef.

Het zou zelfs zo maar kunnen dat een pc met een processor die 2 snelheden lager ligt dan de snelst verkrijgbare, maar mét een zware videokaart én meer geheugen, sneller presteert dan die snelste................... Alles, maar dan ook echt álles draaiut maar om 2 vragen: WAT wil ik met mijn pc primair gaan doen en HOEVEEL heb ik er voor over.
 
Laatst bewerkt:
oke... heel interessant maar het prijsverschil is klijn en het snelheidsverschil groot.

ook zou je niet voorbeelden moeten geven in taken die 90 of 70 seconden duren het zit 'm juist in de langerdurende taken.
 
Beste Jan Willem, benchmarks zijn altijd verhoudingsgewijs bedoeld, het gaat om de vergelijking tussen hardware en daarvoor worden vaak deelbestanden gebruikt van bepaalde overall taken.

Het gaat niet alleen om pure snelheid, er zijn meer dingen belangrijk. Als iets een aantal seconden langer duurt, maar je betaalt als bezitter van die langzamere véél minder aan elektriciteit, dan kan die langzamere best het overwegen waard zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het energieverbruik van sommige van die jongens............. en zet dat dan weer eens af tegen de prestatiewinst.
 
Laatst bewerkt:
redelijk in verhouding naar mijn mening. misschien onderklokken handig totdat hij meer nodig heeft. En een zuinige voeding zouden dit kunnen dekken.
 
Wat héét redelijk in verhouding....................

een E6850 verbruikt 65 watt tegen een
Quad 6700 105 watt, da's zo'n beetje bijna het dubbele................... pér uur............... :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan