Advies nieuw systeem gevraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ik zei toch in verhouding. iets minder zuinig oke maar.

de q6600 heeft 4x 2400mhz en is daarom ook bijna 2x zoveel
 
Ik doe zelf nogal veel qua downloaden van films. Daar deze 9 van de 10 keer een .AVI bestand betreffen, dient dat bestand geëncodeerd te worden om de film voor "normale" DVD spelers geschikt te maken.

Huh? FF offtopic en misschien een tip.. maareh, ik wil niet zeuren, avi omzetten naar dvd formaat? en dan? Ga je een omgezette avi branden op dvd en bekijken? Wegens de enorme baggerkwaliteit die avi produceert op mijn tv, durf ik hier niet eens meer aan te beginnen en download ik alleen retail dvd's. Geluid en beeld 10 x beter!
 
Ik raad je aan ook niet zomaar een Q6600 te kiezen. Bedenk wel dat veel programma's nog niet of geen volledig gebruik maken van meerdere cpu's of cores.

Ik heb hier even een testje opgezocht m.b.t. de 2 cpu's waar je tussen twijfelt.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=871&model2=872&chart=444

Price performance is momenteel duidelijk in het voordeel van de E6850. Het moeilijke is dat de E6850 in de ene test beter scoort dan de Q6600, maar bij de volgende test is het weer net andersom. Je kunt in de link die ik je net gaf ook nog even kijken naar andere programma's en de score van de cpu's die daaruit komen. Ik denk dat je dan zelf het beste kunt kiezen voor welke cpu je moet gaan.

Succes
 
De q6600 is mijn mening, Nu word quad core nog niet geheel ondersteund maar over een tijdje wel, kijk maar naar de dual core's.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan