advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
wie geeft me wat tips voor en nieuw systeem
rond d e 1000/1200 euro?
zonder monitor.
bvd

Zelf ben ik heel tevreden met een Dell.
Ook gekocht zonder beeldscherm.
Je kunt op je gemak online kiezen, uitrekenen wat het kost en wijzigen. Je krijgt prima hulp als je nog iets wilt wijzigen na aanschaf op papier.
Ook het vinden van drivers (nu) vind ik heel handig. Alles staat bij elkaar voor jouw type pc. Je hoeft alleen je tag nummer maar in te toetsen.
Het enige nadeel vond ik die voorgekauwde partitie op de C:\ van Dell en hun manier van opslaan van drivers op de C:\ Beiden heb ik verwijderd en op mijn manier gedaan.
En voor de rest.......een Pentium is overal een Pentium. Zelf heb ik een Asus moederbord.
Als ik het over moet doen ga ik weer voor een Dell ;)

Elisa,
dank.
maar ben ff op zoek naar een leuke pc in die
prijsklasse (geen dell )

Franz,

Laat je door mij niet beïnvloeden, maar persoonlijk vind ik dat veel geld uitgeven. Maar ja, het is zo persoonlijk. Het hangt er ook van af wat voor het speciaal moet gaan dienen. En voor wat betreft die Dell, heb ik er zelf één(een oude Dell OptiPlex GXi) voor slechts € 70 aangeschaft en het werkt als een trein, dus zo maar even een voorbeeld. Met weinig geld toch ruimschoots voldoening.

Dennis.

het gaat mij niet om wat vroeger kon,
wil ff een lleuke 2005 pc
+advies natuurlijk

Laatst bewerkt:
Dell kun je toch net zo duur maken als je wilt :8-0:

gaat me niet om ,n merk, gewoon advies

Ik gebruik op die Dell de allernieuwste paketten(anno 2005) en het gaat goed. Probeerde alleen aan te geven dat men met mider € men niet niet altijd ontevreden hoeft te zijn. Maar, je kunt behalve hier op Helpmij ook op het Internet veel informatie en adviezen vinden.

Dennis.

weet ik dennis,
maar vraag het hier omdat er veel ervring is

Geplaatst door Elisa
Dell kun je toch net zo duur maken als je wilt :8-0:
Dat is waar Elisa, ik heb ook een laptop van Dell(dat is dan weer een dure). Ook online samengesteld via Megasellers.

Ik ben verder met je eens v.w.b. ''voorgekauwde partitie op de C:\'', ik haal dat zonder pardon weg. En zelf op maat gesneden installeren.

Dennis.

PS. Ik heb niet alleen van die goedkope pc's thuis, maar ook zeer prijzige.

en wat Dell betreft............... alleen maar bar slechte ervaringen mee.

Ik noem 2 dingen :
1. ik kocht een paar jaar terug van mijn werkgever een wat oudere Dell voor wat oudere mensen. Er zat geen geluidskaartje in. Ik kocht een goedkoop kaartje met een paar goedkope speakertjes en plaatste het kaartje. Ik weet niet eens meer wat de BIOS foutmelding precies was, maar om een lang verhaal kort te houden : de Dell accepteerde geen willekeurige pci geluidskaart. Gebeld met Dell en weet je wat ik als antwoord kreeg : dat kan goed kloppen meneer, onze mobo's zijn gemodificeerd. In het type pc dat u hebt kunt u niet zomaar een willekeurig pci geluidskaartje prikken, u moet echt een Dell kaartje hebben.
Vol ongeloof nog 4 andere kaarten / merken gekocht en je raadt het al...... geen van alle werkend te krijgen.
Geinformeerd naar de prijs van een Dell kaartje : was 6x zo duur dan een willekeurig kaartje. Voor een machine van 5 jaar oud GEEN optie.
2. toen ik nog jong en naief was deed ik op het werk met een PC prive project mee en kocht ik een Dell machine. Een prima machine........ 3,9 jaar lang. Toen overleed het mobo. DAAR val ik niets eens over, wel over de vervanging ervan. Dell gebeld en gevraagd of ik een ander mobo kon kopen. Welnu, dat kon wel, maar dan moest ik een ver weg kantoor bellen van Dell want een mobo voor een 3,9 jaar oude machine, dat was niet courant, dat soort fossiele hardware bewaarden ze ergens in hun archieven (nagenoeg letterlijk de tekst van de Helpdeskmedewerker van Dell)
Toch maar dat verweg kantoor gebeld en daar vertelden zij mij doodleuk dat een vervangend mobo zo'n 300 gulden moest gaan kosten. Op mijn vraag waarom ZO duur, kreeg ik het antwoord dat die mobo's schaars waren en alles wat schaars is, is duur!

Dell ? 't hoeft voor mij even niet meer.

positief ? Prima machine's zolang de garantie van kracht is en je tevens geen uitbreiding verlangt (anders dan met Dell spullen)
Dit verhaal is een momentopname van 2 situaties in 1999 en 2003. Mogelijk hebben ze hun policy bijgesteld, maar in kringen van vrienden / bekenden, hoor ik over deze onderwerpen nog steeds geen "vriendelijke" berichten.

Laatst bewerkt:
Franz bedoeld denk ik zoiets

• TITANIUM MD 8386
• Processor 640 met HT-Technologie
• 2MB L2 Cache, 800 MHz FSB
• 1024 MB, DDR 400 MHz
• ANALOGE Stereo-TV
• ATI Radeon X740 XL
• 320 GB, 8MB Cache harde schijf
• 16x Dual Layer, Multi-Standard DVD-/CD-Brander
• 16x DVD-ROM
• WLAN 54 MBit/s
• Bluetooth
• Geïntegreerde 9 in 1 USB 2.0 kaartlezer
• 6x USB 2.0
• 2x FireWire
• 8 Kanaals Intel®
High Definition Audio
• 56K V.9x PCI Data Fax Modem
• Fast Ethernet 10/100 MBit/s

• inclusief:
Afstandsbediening
Draadloos toetsenbord
Optisch draadloze muis
Headset met microfoon
2 Multimedia luidsprekers

• software meegeleverd onder andere:
Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Medion Home Cinema XL
Power DVD 6
Nero Burning ROM 6 en
Microsoft Works Suite 2005
• 3 jaar garantie

Voor €.1049,-:evil: :)

Geplaatst door gast0225
en wat Dell betreft............... alleen maar bar slechte ervaringen mee.

Dit verhaal is een momentopname van 2 situaties in 1999 en 2003. Mogelijk hebben ze hun policy bijgesteld, maar in kringen van vrienden / bekenden, hoor ik over deze onderwerpen nog steeds geen "vriendelijke" berichten.

Dell geen andere merken onderdelen accepteren??
Ik doe al jaren niets anders dan niet Dell spullen in Dell pc's bouwen.
De service van Dell...geweldig.....een moederbord van 3,9 jaar oud dat niet meer/moeilijk te krijgen is.....ga jij eens bij Asus, MSI enz. eens aankloppen voor een oud type moederbord, die ga je daar ook niet krijgen, je had slimmer moeten zijn en naar een vervangend exemplaar moeten vragen (overigens er past gewoon een willekeurig ander merk moederbord in)

In tegenstelling tot jou hoor ik eigenlijk alleen maar positieve berichten over Dell.

Nou gaat het me er niet om dat Franz een Dell moet kopen, maar het is op dit moment één van de weinige kwaliteits pc's die je kan kopen (compleet, incl. software) voor een kleine c.q. redelijke prijs.

Dan had je op de pc die ik beschreef je tanden aardig stuk kunnen bijten want, -zoals ik hierboven al schreef-, zelfs volgens de "wijzen" van Dell zat het probleem bij de Dellmachine en was daar niets aan te doen. Ik heb nog eens lang nagedacht over de aard van de error, maar behoudens dat het wat te maken had met de Plug&Play status van die Dell (serie) kan ik mij de exacte error niet meer herinneren.

Wat het mobo betreft: ik vroeg hun niet perse om hetzelfde mobo, maar een mobo waarop alle hardware die in de machine zat (geheugen..............) probleemloos kon worden geplaatst.

Maar gelukkig zijn er veel mensen die in Dell (blijven) geloven, want er werken heel veel mensen bij / voor Dell en die moeten iedere maand weer hun boterham belegd zien te krijgen.

Franz is al lang afgenokt bij zoveel deskundigheid :p
weet ik dennis, maar vraag het hier omdat er veel ervring is

Ervaring in wat Franz? Dat kun je misschien beter wat duidelijk zeggen. Iedereen komt nu met zijn goede of slechte ervaringen aanzetten (zoals gewoonlijk)
Wat wil je nou precies horen?
Een moederbord van Pietje,
Die en die soundcard?

Ik ben eigenlijk deze thread alweer vergeten. Enfin, heb inmiddels al die berichten gelezen.

Ik was heel kort met mijn bevindingen over mijn Dell-computer, want ik heb er zo weinig problemen mee, daarom heb ik hier ook niet heel uitgebreid over slechte ervaringen kunnen spreken.

Dennis.

Het gaat er om dat Franz onze berichten geen 'advies' vond. Iedereen heeft zijn bericht blijkbaar precies zo geintrepeteerd als wij. Vandaar mijn vraag aan Franz waarbij ik een zinnetje aanhaalde dat hij schreef in antwoord op jouw bericht.
Welke ervaring heeft hij nodig? Dat vraag ik me dus af :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan