Afbeelding in formulier invoegen op basis van artikelcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik ben bezig met een offerteformulier op te stellen in Access. Nu worden hier een aantal verschillende artikelen in opgenomen (afhankelijk van de offerte natuurlijk) en daarbij wil ik graag de voor het artikel relevante foto's laten tonen op een (nieuwe) aparte bladzijde. De ene offerte heeft daarbij 10 verschillende artikelen en de andere maar 1 of 2. Dit is dus heel wisselend en ik zou graag zien dat het formulier hier flexibel mee omgaat.

Wat is hierin mogelijk?

Ik heb dit topic al gevonden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/307846-Foto-in-formulier-invoegen?p=4741155#post4741155
maar het voorbeeld hieruit werkt niet bij mij....er gebeurt helemaal niets bij klikken op de knop, terwijl ik gewoon het totale letterlijk kopieer.

Laatst bewerkt:
Vraag 1: doet het voorbeeld het bij jou 'uit de doos' wel?
En wat heb je precies aangepast in je eigen db?

het voorbeeld dat ik letterlijk kopieer uit het voorbeeldformulier naar mijn formulier doet helemaal niets.

Ik pas niets aan. Het enige dat ik doe is in het voorbeeldformulier de 2 knoppen en het vak erboven te kopiëren naar mijn eigen formulier.

Ik heb het ook niet over de code die je gekopieerd hebt; doet de originele db het wel?

En wat heb je precies daaruit overgenomen? Alleen de code? In dat geval: importeer het volledige formulier; dat zou dan ook moeten werken.

Nee, ik heb de knoppen en het vakje erboven gekopieerd en geplakt naar mijn eigen database, het hele formulier dus eigenlijk.

Toch niet; als je het formulier importeert, dan hoef je geen code en knoppen te plakken, en zul je zien dat alles perfect werkt. Vanuit dat formulier kun je dan bestuderen hoe de code is opgebouwd, en welke elementen op welke momenten gebruikt worden. Zomaar willekeurig wat dingen kopiëren en plakken is wel héél erg op de geluksfactor vertrouwen :)
In een andere topic gaf je al aan dat je niet kunt programmeren; ik vraag me af of je deze techniek dan wel zelf moet willen maken. Zoek iemand die wèl kan programmeren, en laat die er naar kijken.

Laatst bewerkt:
Ja, daar kom ik nu achter. Ik heb Access onderschat....maar dat maakt het nu juist leuker en uitdagender om het te leren! :)
Ik stel voor dat we vanaf nu gewoon in mijn andere topic (problemen met Access) verder gaan met de basis op te bouwen.

In dat geval zou je deze vraag op <Opgelost> kunnen zetten. En bekijk vooral de cursus Access; daar kun je een hoop tips uit halen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan