afbeeldingen in email

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,
Kan iemand mij uitleggen dat wanneer ik een email krijg met afbeeldingen erin deze
soms als een kruisje weergegeven worden [ weet ik, op de balk klikken en de afbeelding is zichtbaar, is een instelling in O E ] maar bij sommige nieuwsbrieven die ik krijg
is de hele opmaak te zien zonder dat er afbeeldingen geblokkeerd worden.
Hoe doen ze dat ?

Jaap.

dat doen ze vrij makkelijk. Als de afbeeldingen niet op een server staat of er wordt verkeerd gelinkt dan zie je een rood kruisje net zoals met INternet Explorer

Nou, ik bedoel meer dat het tegenwoordig in Outlook Express dus normaal is dat afbeeldingen niet worden weergegeven behalve wanneer je op die balk klikt [ veiligheid, want er kunnen virussen in afbeeldingen zitten ].
Maar in deze nieuwsbrieven [ b.v. de nieuwsbrief van HCC net ] hoeft er helemaal niet op geklikt te worden, alle afbeeldingen worden meteen weergegeven.

Jaap.

Dat heeft met HTML-opmaak te maken, uit de Help van OE:

HTML-indeling gebruiken
Berichten die zijn gemaakt met een HTML-indeling, kunnen alleen worden gelezen in e-mailprogramma's waarin HTML wordt ondersteund. Als het e-mail- of nieuwsprogramma van de geadresseerde geen HTML herkent, wordt het bericht weergegeven als onbewerkte tekst en wordt er een HTML-bestand bijgevoegd.

HTML-indeling gebruiken voor alle uitgaande berichten
Klik in het hoofdvenster op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Verzenden. Klik in de sectie Indeling voor verzenden van e-mail of de sectie Indeling voor verzenden van nieuws op HTML.

HTML-indeling gebruiken voor afzonderlijke berichten

Controleer in het e-mailberichtvenster of de optie voor HTML-indeling wel is ingeschakeld. Klik hiervoor op het menu Opmaak. HTML-indeling is ingeschakeld als er een zwarte stip wordt weergegeven naast het item Rich Text (HTML).

Opmerkingen

Als u de HTML-broncodes wilt bewerken, controleert u of er in het menu Beeld een vinkje wordt weergegeven naast Bronbewerking. Selecteer vervolgens het tabblad Bron en breng de gewenste wijzigingen aan. Als u Outlook Express zodanig wilt instellen dat uw antwoorden worden verzonden met een indeling die door het e-mail- of nieuwsprogramma van de oorspronkelijke afzender kan worden gelezen, klikt u in het hoofdvenster op Opties in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Verzenden. Schakel het selectievakje Berichten beantwoorden in de indeling waarin deze werden ontvangen in.

Ik heb beide aangevinkt staan, is wel iets minder veilig maar ja, krijg alleen de Helpmij-nieuwsbrief, dat scheelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan