Afbeeldingen in en doorlopend formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerrieNova

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Hallo Forum

Ik gebruik access 2000 en zit met het volgende probleem.

Om afbeeldingen buiten de DB te houden gebruik ik de volgende regel code:

Private Sub Form_Current()
Me.Afbeelding58.Picture = Me.BeeldGrootberijfvoertuig12.Value
End Sub

Dit werkt in een enkelvoudig formulier goed, maar niet in de doorlopend formulier.
Hoe los ik dit op?

Mvg
Gerrie

Ik zou geen afbeeldingen in een doorlopend formulier willen hebben i.v.m. de afbeeldingen die een plaatje nu eenmaal heeft; de regel met één record wordt dan nodeloos hoog, en dus een stuk minder bruikbaar. Dus zelfs als het zou kunnen, (wat ik betwijfel in 2000) zou ik het nog niet willen. Wat ik zou doen, is een apart formulier maken waarin het plaatje wordt getoond, en dat je met dubbelklikken op het betreffende tekstveld (of met een onzichtbare knop die over het hele record valt) opent.

Ja daar zit wel wat in, maar in de oude situatie zitten de bmp's in de DB zo'n 40px hoog en de doorlopende formulieren zijn inderdaad een soort van keuze lijsten waar je overal op kan klikken, men is die plaatjes gewend ik kan ze er niet uit halen, maar als het dus niet mogelijk is dan moeten die klientjes maar in de DB blijven.
mvg
Gerrie

De code om een afbeelding in te lezen wordt in een formulier maar één keer uitgevoerd. Bij een enkelvoudig formulier is dat uiteraard prima, want dan zit je per definitie op het goede record. Bij een doorlopend formulier wordt het plaatje getoond dat bij het actieve record hoort. Hier is weinig aan te doen. Je kunt hooguit een doorlopend formulier maken met een vast aantal records, en met VBA bij elk record een plaatje laten zien. Persoonlijk zie ik daar het nut niet van in. Plaatjes gebruik je in een enkelvoudig formulier, niet in een doorlopend. Al kun je daar nog wel een rapport voor gebruiken.

Ok so be it, ga ik geen tijd meer aan besteden, kleine plaatjes blijven in de DB.
Bedankt voor de hulp.

mvg
Gerrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan