Lacaes
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 apr 2013
Ik heb een database waarbij ik in de formulieren ook afbeeldingen gebruik. Deze afbeeldingen zijn afkomstig uit een aparte map Images die in dezelfde map staat als de database zelf. In Access 2010 werkte alles prima, maar nu ik naar Access 2013 ben overgegaan, worden de afbeeldingen niet meer geladen in de formulieren. Het probleem doet zich alleen voor als ik de database open via de lijst Recent in Access 2013, of direct vanuit de verkenner, of via een snelkoppeling op het bureaublad. Ik heb het probleem niet als ik Access 2013 opstart, vervolgens kies voor de optie "andere bestanden openen" en dan via "Openen", "Computer" en "Bladeren" de database open. Dan werkt alles nog als vanouds. Ik vind de laatste manier van werken echter vrij omslachtig. Het liefst druk ik natuurlijk op 1 knop om de database te openen en ga ik niet elke keer een heel menu door.
Vraag: Weet iemand hoe dit komt? Mis ik iets, is het een bepaalde instelling in Access 213 of gewoon een bug. Ik gebruik Windows 7.
Eric
Vraag: Weet iemand hoe dit komt? Mis ik iets, is het een bepaalde instelling in Access 213 of gewoon een bug. Ik gebruik Windows 7.
Eric