Afdruk probleem met keuze lade's

Status
Niet open voor verdere reacties.

itdude1993

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2014
Goedemorgen

Wij hebben binnen ons DOMEIN een Windows 2008 printserver draaien,
Daarop staan verschillende printers geïnstalleerd, de printer waar het om gaat is het de volgende:

Merk: Sharp
Model: MX-2610N
Driver: SHARP MX-2610N PCL6 (versie 9.2.2.1)

20 gebruikers hebben deze printer geïnstalleerd en één gebruiker ervaart veel problemen met die printer,
Wij hebben verschillende lade's met soorten papier, bijvoorbeeld A3 en A4 en Briefpapier,
Als de gebruiker een lade kiest dan pakt de printer willekeurige lade's, het maakt dan niet uit welke lade de gebruiker kiest,

Ik heb het volgende geprobeerd om het op te lossen,

- Printer gedeïnstalleerd,
- Driver verwijderd
- Register en de pc volledig opgeschoond met ccleaner
- Pc uit en aan
- Printer rechtstreeks geïnstalleerd buiten de printserver om,
- Aparte profielen aangemaakt per lade.

Echter het probleem blijft zich voordoen, de gebruiker heeft een HP Z210 SFF Workstation pc

Wat kan ik nog proberen?

Zie bijlage:

Bijlagen

• Lade Probleem.PNG
    Lade Probleem.PNG
    24,6 KB · Weergaven: 60
Niet de meest duidelijke posting. Zo een paar vragen/opmerkingen/zaken uit eigen praktijk:
a. Ik doe het altijd zo dat op de printserver alle drivers beschikbaar zijn, incl. de x86 en x64 versies. Dus ik installeer nooit 'los' drivers op een werkstation.
Heb je de printer (én de driver!) op het werkstation toegevoegd door (bijv.) te bladeren naar de gedeelde printer, incl. het installeren van de driver die de delende server beschikbaar stelt?
b. Ik doe het altijd zo dat op de printserver ik eerst alles goed zet (zie ook c.), dus incl. welke bakken er zijn (of evt. extra zaken, zoals sorteerder, nieter etc., wat er in die bakken zit etc.) Doorgaans in het tabblad Apparaatinstellingen.
c. Ik doe het altijd zo dat op de printserver (in tabblad Geavanceerd) de Standaardinstellingen goed staan voor de printer, zodat iedereen er goed mee kan werken.

Kort gezegd: Ik zorg ervoor dat het voldoende is voor de gebruikers om met de printer te verbinden, waarna ze alles 'kado krijgen' (driver, apparaatinstellingen, standaard-/voorkeursinstellingen).

Geen idee of je hier wat aan hebt, gegeven de startposting. We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
a. Ik doe het altijd zo dat op de printserver alle drivers beschikbaar zijn, incl. de x86 en x64 versies. Dus ik installeer nooit 'los' drivers op een werkstation.
Heb je de printer (én de driver!) op het werkstation toegevoegd door (bijv.) te bladeren naar de gedeelde printer, incl. het installeren van de driver die de delende server beschikbaar stelt?

A. Op de printserver staan zowel de X86 als de X64 drivers voor Windows 7 (wat de gebruiker heeft) ik installeer ook nooit losse drivers op het werkstation, ik heb het geprobeerd om te kijken of het probleem zich daarmee oplost en dat bleek niet zo te zijn dus heb ik het weer op de oude manier via de printserver laten lopen, De printer wordt inderdaad toegevoegd door naar het netwerkpad te bladeren, vanaf daar wordt hij geinstalleerd door dubbel te klikken en dan installeert hij de printer vanaf de server met de driver die de printer beschikbaar stelt

b. Ik doe het altijd zo dat op de printserver ik eerst alles goed zet (zie ook c.), dus incl. welke bakken er zijn (of evt. extra zaken, zoals sorteerder, nieter etc., wat er in die bakken zit etc.) Doorgaans in het tabblad Apparaatinstellingen.

Dat is ook de manier hoe ik het doe

c. Ik doe het altijd zo dat op de printserver (in tabblad Geavanceerd) de Standaardinstellingen goed staan voor de printer, zodat iedereen er goed mee kan werken.

Ook die stappen neem ik altijd

Iedereen heeft dezelfde instellingen en de driver die ik via de server beschikbaar stel, het rare is dat alleen die ene gebruiker er last van heeft, en het gebeurt ook niet met alle office documenten, kan het wezen dat er bepaalde instellingen in sommige word documenten niet goed zitten?

[...]Iedereen heeft dezelfde instellingen en de driver die ik via de server beschikbaar stel, het rare is dat alleen die ene gebruiker er last van heeft, en het gebeurt ook niet met alle office documenten, kan het wezen dat er bepaalde instellingen in sommige word documenten niet goed zitten?

Dat is waar ik als volgende stap aan gedacht zou hebben: Applicatie- / documentgerelateerd ipv. gerelateerd aan het werkstation/driver.
Natuurlijk is het interessant om office-documenten waar deze gebruiker 'last' mee heeft eens ongewijzigd aan gebruikers te geven die geen last hebben en hen datzelfde document op dezelfde manier te laten afprinten als de 'probleemgebruiker'. Is het resultaat dan hetzelfde, dan ligt het blijkbaar inderdaad aan de documenten (pagina-instelling m.b.t. formaat/papierbak, ...)

Tijs.

Laatst bewerkt:
De documenten waar het om gaat zijn Word 97-2003 documenten en ik denk dat daar het probleem in zit,
Het probleem is opgelost om zowel bij de printer als bij de pagina-instellingen (in Word 2010) de lade apart te selecteren, nu lijkt het goed te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan