• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdruk samenvoegen, maar dan met een afbeelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knuffie

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Geachte mede-forummers,

ik heb een vraag over het werken met Excel en Word.
Ik maak een koppeling in word naar een excel-bestand zodat ik gegevens kan samenvoegen, voor tekst is dat helemaal geen probleem (namen, adressen en dergelijke).

Maar kan dit ook voor afbeeldingen?
Ik heb een kolom die een bepaald nummer bevat, en dat nummer is gelijk aan een afbeelding in een bepaalde map, maar als in Excel nou dat nummer wijzigt kan dan de handtekening ook wijzigen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen... alvast bedankt voor tips en/of hulp! :thumb:

Suicide:

ik zag dat je nog niet zo heel erg lang lid bent van de Helpmij. Ik zou een uit mijn "hart" gegrepen advies willen geven:

als je niets beters weet te antwoorden dan "Op F1 drukken........." zeg dan beter niets. DAAR heeft vraagsteller ook weinig aan.

ALLE op dit forum gestelde vragen zouden beantwoord kunnen worden met:

"Kijk even op het WWW, daar staat het antwoord wel". Ondanks het feit dat dit een waarheid is, heeft niemand iets aan een dergelijk antwoord!

Laatst bewerkt:
Knuffie,
Ik begrijp uit je vraagstelling dat je in het Excel document een afbeelding in wilt voegen door een cijfer in een bepaalde cel te zetten. Is dat het geval dan kun je deze code onder het werkblad zetten waar de afbeelding moet komen te staan. Met rechts op de tab drukken en kiezen voor Programmacode wergeven. In dit voorbeeld is cel D1 de cel waar je het cijfer invult. Het pad waar naar verwezen moet worden ook even aanpassen, waarschijnlijk zoiets als C:\Mijn afbeeldingen\ enz.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("D1").Value = ("1") Then
ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Mijn afbeeldingen\Bloemen\Afbeelding2.jpg"). _
Select
ElseIf Range("D1").Value = ("2") Then
ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Mijn afbeeldingen\Bloemen\Bloemen.bmp").Select
End If
Range("D1").Select
End Sub

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben.

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Knuffie,
Ik begrijp uit je vraagstelling dat je in het Excel document een afbeelding in wilt voegen door een cijfer in een bepaalde cel te zetten. Is dat het geval dan kun je deze code onder het werkblad zetten waar de afbeelding moet komen te staan. Met rechts op de tab drukken en kiezen voor Programmacode wergeven. In dit voorbeeld is cel D1 de cel waar je het cijfer invult. Het pad waar naar verwezen moet worden ook even aanpassen, waarschijnlijk zoiets als C:\Mijn afbeeldingen\ enz.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("D1").Value = ("1") Then
ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Mijn afbeeldingen\Bloemen\Afbeelding2.jpg"). _
Select
ElseIf Range("D1").Value = ("2") Then
ActiveSheet.Pictures.Insert("F:\Mijn afbeeldingen\Bloemen\Bloemen.bmp").Select
End If
Range("D1").Select
End Sub

Ik hoop je hiermee op weg geholpen te hebben.

Hallo Cor,
het was dus níet de bedoeling om de afbeelding in excel in te voeren, maar net als een gekoppelde kolom (zoals een naam of adres) mee te laten "wisselen".

Ik geef even als voorbeeld:
ik heb een excel-bestand met de kolommen:
naam / adres / woonplaats / handtekening

Ik kan zonder problemen de naam, adres en woonplaats koppelen zodat in word keurig de juiste naam met het juiste adres e.d. weergegeven wordt, maar als er voor elke naam nou ook een handtekening is? Die moet dan ook meewisselen... hoe kan ik dat dan doen?

Hoop dat dit wat duidelijker is (en nee, ik heb dit - nog - niet kunnen vinden op het www... / bedankt voor de backup daarmee Pasja! :thumb: )

:rolleyes:

Is het misschien een idee om de handtekening met autocorrectie in te voegen? Voor alle duidelijkheid: je voegt een handtekening in Word in (Invoegen>afbeelding>uit bestand) en je selecteert de handtekening. Daarna open je autocorrectie en geeft de handtekening, die zichtbaar is in het rechter venstertje) een lettercombinatie. Kunnen er twee of meer zijn als het maar geen bestaand woord is. Door de lettercomb. in Word te typen komt de handtekening in het document.

CorVerm zei:
Is het misschien een idee om de handtekening met autocorrectie in te voegen? Voor alle duidelijkheid: je voegt een handtekening in Word in (Invoegen>afbeelding>uit bestand) en je selecteert de handtekening. Daarna open je autocorrectie en geeft de handtekening, die zichtbaar is in het rechter venstertje) een lettercombinatie. Kunnen er twee of meer zijn als het maar geen bestaand woord is. Door de lettercomb. in Word te typen komt de handtekening in het document.

Hey Cor, bedankt voor je reactie!
Maar nee, dat is geen optie (helaas)...

Ik heb meer dan 250 verschillende handtekeningen die ik op de 1 of andere manier met afdruk samenvoegen moet weergeven in word vanuit een koppeling met excel, maar ook na nogmaals een www-sessie is dat nog niet gelukt...

Iemand een idee? :o

Hey,

eu ok had je vraag niet helemaal doorgelezen....zie het nu staan je hebt een referentie nummer in excel
dat gelijk is aan het de bestandsnaam.

Ben even aan het kijken in officemagazine daar stond een aantal maanden geleden een artikel over samenvoegen. Er zijn 73 velden en talrijke schakelopties mogelijk.
dus ff goed lezen.

Ben ook niet echt ervaren er in maar ben nu ook wel benieuwd of de oplossing er is.
en met F1 kom je er volgens mij niet.

Laatst bewerkt:
Dat is 'em!

Heel erg bedankt Wildboy!!!!

Dit is idd de oplossing, het werkt makkelijk en duidelijk!!! :thumb: :thumb:

Bedankt voor het meehelpen zoeken om deze vraag van mij op te lossen!

Wildboy RuLeZ! :)

hey,

Graag gedaan hoor...je komt op het forum om te worden geholpen en daar is het ook voor.

groetjes en heel veel plezier er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan