Afdrukinstellingen (printer neemt andere lade voor achterzijde dan voorzijde)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,

Ik zit al een tijdje met een probleem met mijn printinstellingen, maar nu ben ik het beu dus ik kan jullie hulp gebruiken.

Telkens als ik iets afdruk, neemt de printer voor de voorzijde de juiste lade maar in plaats van de pagina om te draaien en op de achterzijde af te drukken wil 'ie dat ik de pagina handmatig in een andere lade stop zodat 'ie van daaruit de achterzijde kan printen. Dat terwijl hij maar al te goed de pagina kan omdraaien.

Ik heb al diverse zaken in mijn instellingen getest maar niets lost het op. Bv. in word kan ik ofwel enkelzijdig afdrukken, ofwel 'handmatig dubbelzijdig afdrukken', maar gewoon dubbelzijdig afdrukken wil hij dus niet doen.

Bijgevoegd enkele knipsels van mijn printerinstellingen.

1.JPG2.JPG3.JPG

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Kriek

Dag, Het afvinkje bij "dubbelzijdig afdrukken (handmatig)" in de derde afbeelding staat dus verkeerd he?

Op de printer zelf zal Duplex en eventueel Duplex Binding (lange kant \ korte kant) ingesteld moeten staan. Dit is het CONFIGURE DEVICE menu. Anders zou ik zeggen probeer een andere driver en kijk ook of het instellingen menu via de Afdrukken taak anders is als via Printers en Faxapparaten in het Startmenu.

Hey Alfred,

Het vreemde is dat het een draagbare pc van het werk is en als ik hem op het werk gebruik (dus op een andere pc) dan doet 'ie het wel goed. Ben je nog steeds van mening dat ik een andere driver moet installeren?

P.S. Wat is het configure device menu? IS dat iets anders dan het configuratiescherm?

Grtz,

Ik had op het Internet gekeken naar zo een printer en dacht dat die een schermpje had en een menuknop waarmee je op de printer allerlei dingen kan instellen. In dat geval moet je naar het Configure Device menu bladeren en dan met een ander knopje naar de juiste optie, weer een ander knopje naar de juiste waarde en ten slotte een knopje voor "inschakelen" zodat er voor Duplex een sterretje staat. Echter: wanneer de printer wel dubbelzijdig afdrukt op een andere computer, dan zal deze functie al juist zijn ingesteld.

Niet iedere verbinding biedt altijd de zelfde functies, wordt er voor de zaak misschien een andere kabel of verbindingsmethode gebruikt?

Ik herhaal dat er onder Windows twee mogelijkheden zijn om een printer in te stellen; via het Afdrukken dialoog, dat je ziet wanneer je Afdrukken in het menu kiest, waar een knop is waar "Instellingen" op staat en via de optie Printers en Faxapparaten in het Start menu van Windows. Door de eerst genoemde te gebruiken gelden de instellingen één sessie. Bij de tweede optie voor instellingen worden die vastgelegd. Onderling kunnen de in te stellen functies verschillen. Bij het scherm Printers en Faxapparaten (via het Startmenu of Configuratiescherm) zou je rechts moeten klikken op de betreffende printer en bij Instellingen of Eigenschappen moeten zoeken naar deze optie: Duplex.

Op de computer zoals gezegd het handmatig tweezijdig afdrukken uitschakelen. Dit is feitelijk alleen eerst de even pagina's overslaan en deze daarna afdrukken.

Daarna valt te bezien of je thuis niet gebruik maakt van een algemene driver en die op het werk eentje is voor deze printer specifiek. De site van HP biedt voor drivers de juiste ondersteuning.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> control printers
Klik 1x op de printer, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen van printer (dus niet Eigenschappen)
[XP gebruikers kiezen wel Eigenschappen]
Het laatste tabblad of het een na laatste tabblad (kan allerlei namen hebben, meestal Apparaatinstellingen) moet de opties van de printer bevatten. Stel daar in dát de printer een duplex eenheid heeft (stel daar ook papierbakken, papiersoort per bak etc. in en (mogelijk) ook of je puur handmatig duplex printen wilt of 'automatisch').

Is het aangeven dat duplex op de printer aanwezig is niet mogelijk (de keuze staat er niet) dan moet je een andere/betere driver gebruiken. Hoe specifieker de driver voor jouw type printer, hoe correcter/completer de opties in Apparaatinstellingen zouden moeten zijn.

Als je inderdaad de duplex eenheid hebt kunnen vinden/instellen dan zou het kiezen van dubbelzijdig printen vanuit Word, Excel, ... moeten werken zónder speciale acties/vinkjes etc.
Dubbelzijdig printen je evt. ook instellen als standaard voor jou via rechtsklikken op de printer en het dan in te stellen in Voorkeursinstellingen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan