• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Volgend vraagje :
stel ik gebruik altijd hetzelfde voorgedrukt blad . de gegevens die ik reeds ingegeven heb op bv. lijn1 tot ac1. staan er op.
nu de volgende maand wil ik lijn 2 tot ac2 afprinten zonder dat alles van lijn 1 opnieuw wordt afgeprint omdat die er reeds opstaan.Ik heb een kleine bijlage ingevoegd dat misschien iets duidelijker is .
Alvast bedankt.

Bijlagen

M.i. kan dat in ieder geval op minstens 3 manieren:

1- als je die volgende maand de 1e rij niet wil printen dan wis je de inhoud uit rij 1 en vervolgens print je uit
2- je maakt een muisselectie van de data die je geprint wil hebben en kiest vervolgens in het afdrukmenu alleen voor het uitprinten van "de selectie"
3- je stelt een afdrukbereik in.

Enkel methode 1 zal voldoen: bij de andere methoden moet je bedenken dat je print op een blad waar reeds gegevens op staan. Zelfs als je enkel een selectie print, dan zal zie niet op de juiste plaats op het blad komen.

Ik stel voor om gewoon de andere gegevens te wissen, te printen en dan afsluiten ZONDER opslaan. Zal nog het simpelste zijn denk ik. Evt. in macro vorm.

Wigi

Wigi,
ik was voor 2 en 3 ook al een beetje bang v.w.b. hoogte / paginapositionering, m.a.w. steeds weer bovenaan beginnen. Blij dat jij het schrijft, dat scheelt mij weer testen (had ik even geen tijd voor)

Pasja zei:
M.i. kan dat in ieder geval op minstens 3 manieren:

1- als je die volgende maand de 1e rij niet wil printen dan wis je de inhoud uit rij 1 en vervolgens print je uit
2- je maakt een muisselectie van de data die je geprint wil hebben en kiest vervolgens in het afdrukmenu alleen voor het uitprinten van "de selectie"
3- je stelt een afdrukbereik in.

thx om te reageren ;
daar had ik ook al aan ged8 maar is niet echt te doen als ge dat 38 x moet . Ik had gehoopt op een iets gemakkelijkere manier.

Wigi zei:
Enkel methode 1 zal voldoen: bij de andere methoden moet je bedenken dat je print op een blad waar reeds gegevens op staan. Zelfs als je enkel een selectie print, dan zal zie niet op de juiste plaats op het blad komen.

Ik stel voor om gewoon de andere gegevens te wissen, te printen en dan afsluiten ZONDER opslaan. Zal nog het simpelste zijn denk ik. Evt. in macro vorm.

Wigi

Ook thx om te reageren . Zou het niet lukken met een macro ?

Zoals 'ie al schreef, Evt. in macro vorm.

Als je die macro de eerste regel laat wissen en / of de macro nog een "if then" opdrachtje meegeeft zodat 'ie intelligent naar een of meerdere rijen kijkt en vervolgens die rijen wist, dan hoef je het niet handmatig te doen.

Aan de andere kant is de "moeite" die het kost om een of meerdere regels tegelijk handmatig te selecteren ook zeer gering, dus een macro is misschien wel handig, maar in jouw specifieke situatie mogelijk niets eens nodig.

Stel dat het bestand inmiddels zodanig is aangegroeid dat rijen 1 t/m 10 niet uitgeprint hoeven te worden, dan is het simpelweg links dat tiental rijen selecteren en kiezen voor de inhoud verwijderen mogelijk maar een heel klein beetje meer werk dan de macro activeren. Echter, de keuze voor het al dan niet automatiseren van de klus middels een macro is jouw keuze.

Pasja zei:
Zoals 'ie al schreef, Evt. in macro vorm.

Als je die macro de eerste regel laat wissen en / of de macro nog een "if then" opdrachtje meegeeft zodat 'ie intelligent naar een of meerdere rijen kijkt en vervolgens die rijen wist, dan hoef je het niet handmatig te doen.

Aan de andere kant is de "moeite" die het kost om een of meerdere regels tegelijk handmatig te selecteren ook zeer gering, dus een macro is misschien wel handig, maar in jouw specifieke situatie mogelijk niets eens nodig.

Stel dat het bestand inmiddels zodanig is aangegroeid dat rijen 1 t/m 10 niet uitgeprint hoeven te worden, dan is het simpelweg links dat tiental rijen selecteren en kiezen voor de inhoud verwijderen mogelijk maar een heel klein beetje meer werk dan de macro activeren. Echter, de keuze voor het al dan niet automatiseren van de klus middels een macro is jouw keuze.
Ok thx het was het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan