Afsluiten Opdrachtprompt blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessol

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Yo,
weet iemand hier misschien hoe je een batch-file kan blokkeren, dwz dat je dus niet op de kruis kan klikken onder het uitvoeren ervan ?
alvast bedankt xD

nee, dit is de command prompt die het 'kruis' heeft, en een batch file kan deze niet veranderen. Net zoals een website niet het kruisje van de browser kan disable-en.

:thumb:

Is maar goed ook, stel je voor dat een batch de hele tijd tekstbestandjes aanmaakt en dat je hem niet weg kan klikken!

daarom is het inderdaad zo. Overgens, vergeet alt/ctrl/del niet ;)

:thumb:

Je kan een batch-file wel verborgen uitvoeren, dus dat de console helemaal niet zichtbaar is. Geen idee of dat met het commando "start" te regelen is, programmatisch kan het wel via de STARTUPINFO parameter van CreateProcess().

nope

eh de CTR ALT F4 SHIFT ENTER enz kan je wel uitschakelen en helaas het kruisje niet, gelukkig want anders had je een masterlijk virus kunnen bouwen.

eh de CTR ALT F4 SHIFT ENTER enz kan je wel uitschakelen en helaas het kruisje niet, gelukkig want anders had je een masterlijk virus kunnen bouwen.

je bedoelt een vreselijk irritant scriptkid geval :rolleyes:

haha

haha ja inderdaad, daarom leer ik beginner ook nooit hoe je toetsenbord kan "freezen" ,, ik schrijf wel tutorials.
meestal leer ik pas na een aantal lessen hoe je echt je computer kan beheren met BATCH.
de gene die even vluchtig een beetje batch willen leren voor bijvoorbeeld een virus haken meestal toch na de eerste paar lessen af omdat ze niet gemotiveerd zijn om ewcht te leren XD
nogmaals een RESPONSE op de kwestie beeldsluit-optie :
zonder de optie om te kunnen sluiten en het gaat mis ,, dan is het een erge moeilijke kwestie geworden.
daarom is het maar goed dat die optie niet bestaat.
helaas bestaat er wel een optie om het toentsenbord en muis te deactiveren (nog erger uninstallen)

zou de optie om een onsluitbaar scherm te maken bestaan dan zouden er masterlijke (MAAR) iritante , klere virussen gemaakt kunnen worden en gelukkig wads BATCH daar niet voor bedoeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan