Opgelost Afsluiten Windows 10 met foutmelding

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Bij het afsluiten van mijn Windows 10 Pro verschijnt er een foutmelding die na een aantal secenden verdwijnt en het afsluiten dan niet blokkeert.
"RealtekAudioAdminBackgroundProcessClass"
Onderzoek geeft aan dat dit alleen gebeurt als Dropbox ingeschakeld is en dus niet verschijnt als Dropbox is uitgeschakeld.
Mijn vragen:
Komt deze melding door ergens een "fout" bij een instelling.
Is er een oplossing anders dan door Dropbox eerst te sluiten en dan pas de PC af te sluiten?

Bijlagen

• IMG_5575 - frame at 0m12s_cr.jpg
    IMG_5575 - frame at 0m12s_cr.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 12
Probeer eens > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers

Anders na back-up gemaakt te hebben van register en een herstelpunt.

Method 2: Configure Auto End Task

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info.
De 1e methode gaf geen oplossing. De 2e lijkt me een goede. Ga ik straks uitproberen.

Staat een tweak in voor autoendtasks, die 'm killd.

Staat een tweak in voor autoendtasks, die 'm killd.
Gevonden, bedankt.
Maakt het aanpassen van het reg een stuk gemakkelijker.

Test laat zien dat de reg aanpassing niet tot het gewenste resultaat leidt. Helaas.

Shutdown
- Een Windows Afsluiten/knop kun je zelf maken d.m.v. een snelkoppeling. Maak een snelkoppeling met als Doel:
C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00

Maak een snelkoppeling op het bureaublad en geef deze het pictogram rode vierkant met witte cirkel en verticaal streepje te vinden in %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll. Naam snelkoppeling: Uitschakelen, Afsluiten of Uit.

Sleep deze in de Taakbalk en je hebt een duidelijke Uitschakelen, Afsluiten of Uit knop.
Gebruik deze knop om de computer uit te schakelen.

Is een opties in deze tweaktool, minimaal 1000ms.
Doet hetzelfde als de eerder genoemde autoendtasks en die werkte niet naar tevredenheid.

Is een opties in deze tweaktool, minimaal 1000ms.
Doet hetzelfde als de eerder genoemde autoendtasks en die werkte niet naar tevredenheid.
Met dit pakkettje voel ik me niet veilig. Erg veel instellingen zijn aangevinkt waarbij ik niet kan nagaan of dat de standaard instellingen zijn.

Shutdown
- Een Windows Afsluiten/knop kun je zelf maken d.m.v. een snelkoppeling. Maak een snelkoppeling met als Doel:
C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00

Maak een snelkoppeling op het bureaublad en geef deze het pictogram rode vierkant met witte cirkel en verticaal streepje te vinden in %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll. Naam snelkoppeling: Uitschakelen, Afsluiten of Uit.

Sleep deze in de Taakbalk en je hebt een duidelijke Uitschakelen, Afsluiten of Uit knop.
Gebruik deze knop om de computer uit te schakelen.
Dit werkt !!
Bovendien de keuze met of zonder vertraging (Dropbox wel of niet ingeschakeld.
Bedankt !

Zelf heb ik zo'n knop met die shutdown opdracht in m'n taakbalk gezet.
Een knop om te herstarten zit er naast:

Nexus.png

@edmoor,
Als variant op de shutdown is er met een .bat de mogelijkheid opdrachten toe te voegen zoals in mijn voorbeeld de prullenbak leegmaken outlook en dropbox stoppen. Eenieder kan daar zijn eigen invulling aan geven.
Snelkoppeling, icoon enz als eerder uitgelegd.
Code:
@echo off
PowerShell.exe -NoProfile -Command Clear-RecycleBin -Confirm:$false >nul
TASKKILL /im outlook.EXE >nul
TASKKILL /f /im dropbox.EXE >nul
C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /f /t 00 >nul
exit

Laatst bewerkt:
Eenieder kan daar zijn eigen invulling aan geven.

Over het algemeen is voor de batch files niet veel belangstelling. Je moet een beetje bekend zijn met MS-DOS. Samen met Edmoor en AHulpje (experts op dit gebied) e.a. heb ik er meerdere batch file samengesteld o.a. Windows Onderhoudstaken en Systeeminfo.

Achter de knop die ik liet zien zit inderdaad een bat file.
Deze kan dus worden uitgebreid met eventueel extra benodigde opdrachten.
In dit geval heb ik alleen de Shutdown opdracht er in staan.

Deze:
Code:
shutdown /r /f /t 0

Inderdaad.
Tik dit in een command scherm om alle mogelijkheden te zien:
Code:
shutdown /?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan