Afspelen 3D films op tv via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje191

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Hi,

kan iemand mij helpen?

ik heb een LG tv gekocht met 3D functie.
ik heb echter nog nooit 3D gedownload van te voren.
ik heb als eerst een bluray 3d gedownload, deze krijg ik voor geen mogelijkheid aan de praat. geen idee waarmee ik hem moet afspelen en welke map ik precies moet afspelen als alles uitgepakt is.
nu dacht ik met een KMV bestand verder te komen.
echter als ik deze afspeel met power dvd, en hem op tv aansluit werkt dit prima. totdat ik in power dvd de functie 3d aanzet. (anders stuurt hij hem niet door in 3d lijkt me omdat hij het scherm feitelijk kopieert)
zogauw hij in power dvd in 3D uitzend valt het scherm op de tv zwart. net alsof hij dit niet kan doorsturen vanuit powerdvd. zogauw ik naar 2d switch is het beeld er ook weer.
gek genoeg kan ik in 3d modus dus bij het zwarte beeld wel de instellingen zie als ik daarin ga bij power dvd.

kan iemand me helpen? als ik maar via de laptop zelf gedownloade dvd's op tv kan kijken

Als je een 3D MKV bestand hebt en je speelt deze normaal af op je PC zou je 2 beelden moeten zien.
Naast elkaar (SBS) of onder elkaar (OU).
Dit speel je dan zo op je TV af en zet je niet je laptop of de speler in 3D mode maar je TV.
Op die manier doe ik het zelf op m'n LG 47LM615S, al gebruik ik een Media Player in plaats van een laptop.

Welke LG TV heb je?

Laatst bewerkt:
ik heb de LG 55LM649S

omg wat dom. ik zie nu na je uitleg ook wat ik fout gedaan heb.
ik heb het idd geprobeerd zo, maar ik heb niet goed gezocht tussen de 3D mogelijkheden die de tv me dan geeft.
er is blijkbaar maar 1 van de mogelijkheden die past bij de film die je op dat moment speelt.
als je de goeie kiest werkt het perfect.

ik wilde hem ook afspelen via de xtreamer, maar hier ging het als eerste al fout. mijn xtreamer geeft ineens logon failure aan als ik mijn pc of laptop in wil.
heeft die nooit gedaan en kom met geen mogelijkheid meer erin. googlen heeft me ook nergens gebracht helaas.

weet je toevallig ook hoe ik bluray 3D moet afspelen dan?
ik heb uitgepakt 4 mappen

ANY
ANYVM
BDMV (hier lijkt de film in te staan aangezien deze map 55 GB bevat)
CERTIFICATE

ik krijg het alleen niet afgespeelt.
tips ?

bedankt voor je hulp tot nu toe al!

Ik heb geen 3D blu-ray disks en m'n 3D films zijn allemaal in MKV. Ook als ik een Blu-Ray heb gedownload converteer ik die direct naar MKV omdat ik dat veel handiger vind voor opslag. Tevens nemen ze veel minder ruimte in beslag.
Daar kan ik je dus helaas niet mee helpen.

Je kunt wel even in die BDMV map kijken. Daarin zit een map met de naam STREAM met daarin .m2ts bestanden. Het kan zijn dat 1 zo'n bestand de volledige film is en de Xtreamer kan die wel afspelen.
Niet geschoten is altijd mis :)

Zelf heb ik een Mede8er als Media Player maar wat je Xtreamer betreft, volg even de handleiding voor het in je netwerk opnemen en gebruik van gedeelde schijven.
Als je dat vanaf het begin opnieuw doet zou het weer moeten werken.

Laatst bewerkt:
55 GB is voor een bluray 3D film een redelijk standaard formaat? verder heb ik ook weinig aan je antwoord.

hmmz edmoor ik heb gekeken en in de map mediastream staan superveel bestandjes (251) van 5.000 kb tot 1,5 GB. allemaal AVCHD-video als type. in totaal is dit 10,8 GB.

er staat ook een map in die SSIF heet.
met allemaal SSIF bestanden (99 stuks) totaliteit 44,5 GB

dit lijkt me dan door de omvang de film maar die SSIF bestanden snap ik gewoonweg niet.

Dan is het dus een Blu-ray waarvan de hoofdfilm uit meerdere bestanden bestaat en kun je die niet maarzo afspelen helaas.
Zelf converteer ik een blu-ray altijd naar MKV maar met een 3D blu-ray heb ik dat nog niet eerder gedaan dus kan ik ook niet zeggen of dat goed gaat.

Die SSIF map bevat de bestanden die nodig zijn voor de 3D weergave (StereoScopic InFormation File(s))
Om welke film gaat het als ik vragen mag?

Laatst bewerkt:
Het gaat om de kinderfilm epic. Was gewoon de eerste die ik uitprobeerde dus heb ook geen idee of alle bluray 3d films zo uitpakken.
Nu snap ik in ieder geval wat de bestanden zijn. Nu nog erachter komen hoe af te spelen haha. Bluray omzetten naar mkv is dus kwalitatief hetzelfde als bluray?

Laatst bewerkt:
Epic is inderdaad een kinderfilm maar ik vind hem ook erg leuk. Maar mannen blijven kinderen natuurlijk, alleen het speelgoed wordt duurder ;)

Voor gebruik op PC/Laptop en/of Mediaplayer is een BluRay layout niet handig. Je kunt het beste met X264/MKV werken. Een verschil in kwaliteit zul je niet zien. Epic 3D is ook in MKV beschikbaar met NL ondertiteling. Helaas niet NL gesproken.

Overigens heeft de Xtreamer vanaf firmware 2.0 BluRay Disk ISO support. Dus het ISO bestand zou hij moeten kunnen afspelen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk mannen blijven kinderen. Ik ben een vrouw, maar mijn man hangt ook vast geloof ik. Haha met idd veel duurder speelgoed.
Ik doe mijn best om alles een beetje te leren maar sommige dingen zijn zo ingewikkeld gemaakt dat zelf uitvogele vaak niks oplevert. Ook vrouwen blijven net kinderen ik vind disney films geweldig.
Ik heb idd in tussentijd wat mkb bestanden gedownload. X264 is dat geloof ik in spotnet.
Ik had gelezen dat bluray 3d veel beter was en daarom wilde ik het uitproberen.Ik denk dat het uiteindelijk misschien eerder aan de makers van de film ligt? Weet je nog een goede 3d film?

Of ik nog een goede weet. Tsja, ik ben een film liefhebber en heb ook qua 3D al een uitgebreide collectie opgebouwd.
Onderverdeeld in Actie/Avontuur, Familie en Horror heb ik er respectievelijk 44, 28 en 19.
Daarnaast nog een heel aantal schitterende documentaires.
Als voorbeeldje hier m'n "Familie" films:

Famili-3D.jpg

Aanvulling:
Epic 3D is nu ook NL gesproken beschikbaar in MKV formaat.

Laatst bewerkt:
Dat zijn leuke films inderdaad. Ik heb harry potterdeadly hollow 2 gedownload. Volgende probleem, de subs staan door elkaar haha.

Als je bedoeld wat ik begrijp is daar een oplossing voor en kom ik vanavond op terug.

Dat zou fijn zijn. Heb hem nu zonder subs gekeken. Maar met zou beter zijn natuurlijk. Zal proberen beter uit te leggen. In powerdvd staan de schermendubbel. En de ondertiteling staat gewoon normaal onder beide beelden verdeeld. Als ik 3d aanzetop de tv is het beeld perfect. Maar de ondetitelwas goed in de originele staat, en met 3d instelling begint de tekst rechts in beeld op tv en komt er links uit voor de rest. Zwaar vervelend haha. Ik hoor het vanavond graag als er idd een oplossing voor is

Ik neem aan dat je er dan een .srt bestand bij hebt?

Dat ga ik na de afwas enz eens even uitpluizen. Fijn dat je me zo helpt! Laat je straks meteen weten of het gelukt is

Ik wil best helpen, maar niet met de afwas! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan