Hallo luitjes, wie wil en kan me helpen.... en ps, ben geen techneut dus kan m'n vraagstellen aardig amateuristisch zijn ... - Ik probeer een combinatie van formules te maken in exel. Bedrijven uit Nederland geven mij een prijslijst ...... Als mijn websitebezoeker straks zijn postcode ingeeft ziet hij of zij het dichtstbijzijnde bedrijf met de beste prijs. Ik begrijp hoe ik een formule maak om de laagste prijs uit de bedrijven te filteren ...... ik zit dus alleen met de afstand.
Online zag ik dat je in exel in "visual basic" via module ... een scriptje kan plaatsen waardoor er via google de afstand wordt berekend.
Ik vond een script: PostcodeAfstandGOOGLE.xls .... opende dat in exel .... met macro's ...... en ik zag hoe zoiets wordt opgebouwd.
In het gewone veld A1 kan je de postcode van vertrek aangeven .... in B1 de postcode van de aankomst en bijv in C1 zet je: =GetDistanceBetweenAreaCodes(A1;B1)
Het klinkt alsof ik er verstand van heb
Nee hoor ......
Het internet zegt dat het zo moet werken maar bij mij doet dit het niet.
Heeft iemand misschien waar ik de oplossing moet zoeken?
Daar waar de "uitkomst" in kilometers moet staan staat "NAAM" ... als ik daarop klik zie ik dat ik iets mis ... zie bijlage.
Ik werk ook op een MAC computer .... Als ik in de bijlage zie wat er ontbreekt kan ik dat vervolgens weer niet downloaden voor de mac.
Hoop dat iemand me een goede richting op kan sturen.
Dank alvast.
Online zag ik dat je in exel in "visual basic" via module ... een scriptje kan plaatsen waardoor er via google de afstand wordt berekend.
Ik vond een script: PostcodeAfstandGOOGLE.xls .... opende dat in exel .... met macro's ...... en ik zag hoe zoiets wordt opgebouwd.
In het gewone veld A1 kan je de postcode van vertrek aangeven .... in B1 de postcode van de aankomst en bijv in C1 zet je: =GetDistanceBetweenAreaCodes(A1;B1)
Het klinkt alsof ik er verstand van heb

Het internet zegt dat het zo moet werken maar bij mij doet dit het niet.
Heeft iemand misschien waar ik de oplossing moet zoeken?
Daar waar de "uitkomst" in kilometers moet staan staat "NAAM" ... als ik daarop klik zie ik dat ik iets mis ... zie bijlage.
Ik werk ook op een MAC computer .... Als ik in de bijlage zie wat er ontbreekt kan ik dat vervolgens weer niet downloaden voor de mac.
Hoop dat iemand me een goede richting op kan sturen.
Dank alvast.