afwezigheids bericht activeren voor externe mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
780
Hoi,

Ik heb een probleem. Hier op het werk hebben we een exchange server (2003).
Als we lokaal instellen (outlook 2007) dat we niet aanwezig zijn dan krijgen we alleen intern de melding dat er een collega niet is. Externe mailers (klanten/leveranciers) krijgen deze melding niet.
We heeft hier een oplossing voor?!?

Gr. Robbie32
 
Laatst bewerkt:
Je Exchange administrator heeft hier de oplossing voor ... :)

In Exchange 2003 is het standaard zo dat "Out of Office replies" niet toegestaan zijn naar het internet toe. Dat is een security feature eigenlijk. Maar natuurlijk kun je dat wel activeren.

Hoe? Dat kan de Exchange admin doen op deze manier:

To enable Out-of-Office replies to the Internet
1. Start Exchange System Manager.
2. Double-click Global Settings, and then click Internet Message Formats.
3. In the Details pane, right-click a domain name, and then click Properties. The default SMTP domain is "*".
4. In the Properties box, click the Advanced tab, and then click to select the Out of office responses check box. This enables Out-of-Office responses to the Internet for the selected domain.
 
Dat is een security feature eigenlijk.

En niet zonder reden. dus zet dat alleen aan als je echt niet anders kan en geen andere oplossingen hebt en zelfs dan.

Het probleem is namelijk dat Spammers die mail dan ook krijgen en daarmee bewijs hebben dat het domein en de mailbussen die ze aanschrijven bestaan. waardoor ze jullie bedrijf nog beter kunnen bedienen van ongewenste mail.....
 
Je Exchange administrator heeft hier de oplossing voor ... :)

In Exchange 2003 is het standaard zo dat "Out of Office replies" niet toegestaan zijn naar het internet toe. Dat is een security feature eigenlijk. Maar natuurlijk kun je dat wel activeren.

Hoe? Dat kan de Exchange admin doen op deze manier:

To enable Out-of-Office replies to the Internet
1. Start Exchange System Manager.
2. Double-click Global Settings, and then click Internet Message Formats.
3. In the Details pane, right-click a domain name, and then click Properties. The default SMTP domain is "*".
4. In the Properties box, click the Advanced tab, and then click to select the Out of office responses check box. This enables Out-of-Office responses to the Internet for the selected domain.



Bedankt voor je reactie.
Ik heb het aangegeven bij onze systeem beheerder en hij zal kijken of hij het aan de "praat" krijgt...

Gr. Robbie32
 
En niet zonder reden. dus zet dat alleen aan als je echt niet anders kan en geen andere oplossingen hebt en zelfs dan.

Het probleem is namelijk dat Spammers die mail dan ook krijgen en daarmee bewijs hebben dat het domein en de mailbussen die ze aanschrijven bestaan. waardoor ze jullie bedrijf nog beter kunnen bedienen van ongewenste mail.....

Hoi Ellasar,

We zijn ons hier bewust van de problemen welke we kunnen verwachten. Echter krijgen we hier heel veel aanvragen / bestellingen binnen via de mail. Men vindt het hier belangrijker dat de klanten weten dat er wel of geen actie ondernomen wordt op de vragen, dan het aantal spam berichten dat er dan gaan binnen komen. (en dat zijn er nu al talrijke...) Of is hier misschien een andere oplossing voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan