Agenda met herrineringsfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robnep

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Hoi,

Ik ben bezig met een vragenformulier te bouwen. In dit formulier wordt een verzendatum ingevoerd. Wat ik nu zou willen is dat ik na bijv 14 dagen na de verzenddatum een alarm in beeld zou krijgen zodat de ontvanger een herrinering krijgt. Wie heeft hier een oplossing voor.

Gr,

Rob

Rob hallo. Heb je iets meer zodat helpers je beter kunnen helpen. Waar werk je mee, welke agenda. Er zijn er velen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier anders wel genoeg aan :)
Een formulier met een timer functie is nog wel te maken, al moet daar gelijk bij gezegd worden dat een 'alarmsignaal' alleen werkt als de database op dat moment ook daadwerkelijk open staat. Maar dat geldt voor Outlook natuurlijk ook, als je dat niet draait krijg je ook geen herinneringen te zien. Dus dat in het achterhoofd houdend, kun je een formulier maken dat op basis van een query waarin je de records selecteert die binnen de 14 dagen termijn vallen selecteert. Dat formulier laat je automatisch starten bij het openen van de database, als er records zijn die voldoen aan het criterium. Daarbij moet je je een aantal zaken wel afvragen. Zoals: wat gebeurt er met datums die op een vrije dag vallen? Wat gebeurt er met de dagen als de termijn niet exact 14 dagen is? Bij 15 dagen wil je een record nog niet zien, de volgende dag bij 14 wel, maar wat doe je de daaropvolgende dag, als de termijn 13 dagen is? De reden waarom ik dat meld, is dat je, als je de db niet elke dag opent, het risico loopt dat een record tussen wal en schip valt. En dat zul je vast niet willen.

de database draaid buiten feest en vakantiedagen 4 a 5 dagen per week. Eigenlijk wil ik zoiets als een afspraak met herrinering in oulook. Alleen is het in de database handiger omdat er meerdere gebruikers mee werken. Het lijkt eenvoudig maar dat is het voor mij niet. Ik zoek een formule voor datum = 26-3-2012 + 14 dagen of de eerst volgende dag van opstarten database na die 14 dagen en dan een popup met een reminder of zo.

Gr Rob

Een simpele oplossing is zoiets:

Als je een startformulier hebt (da's een formulier dat automatisch opent bij het opstarten van de db) dan kun je dat gebruiken om een apart formulier te openen. In dit geval is dat een formulier waar een query achter hangt die records laat zien van certificaten die een vervaldatum hebben.
Code:
    With CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM qDAN_Vervaldatum")
        If .RecordCount > 0 Then
            DoCmd.OpenForm "frmDAN_Vervaldatum", , , , , acDialog
        End If
        .Close
    End With
De code controleert eerst of er records in de query zitten, want dan moet het formulier getoond worden. Zo ja, dan wordt het formulier geopend. Anders niet. In die query zit dit criterium op het veld Vervaldatum:

Veld: [DAN Vervaldatum]
Criterium: =Date()-14

Dank voor je snelle reactie Michel,

ik ga er mee aan de slag.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan