AGP Slot Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghillezz

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo,

Ik heb een ASRock P4Dual-915GL moederbord, die zowel een PCI-E slot, als een AGP slot heeft. Ik heb nu een XFX Geforce 6600 in mijn systeem zitten op de PCI-E slot. Dat werkt allemaal prima.

Maar ik wilde de Club3D Radeon X1650 Pro in mijn computer zetten. Deze kaart is AGP. Nadat ik de kaart in het AGP slot had gestoken en een kabeltje van de voeding bevestigd had, startte ik de computer op: geen beeld. Ik dacht: laat ik eens een AGP videokaart testen die geen extra stroomtoevoer nodig heeft, dus ik deed mijn oude Ati Radeon 9600XT in mijn computer. Weer geen beeld. Dus daar lag het probleem ook niet.

Vervolgens heb ik beide AGP-kaarten getest in een andere computer, beiden deden het prima. Dus het ligt niet aan de videokaart. Mijn vraag is dus: Kan mijn AGP slot kapot zijn en hoe valt dat te testen?

Groetjes,
Ghillezz

Moet je in de bios niet aangeven dat je een AGP kaart gebruikt ?
en haal je die PCI-E kaart er wel uit ?

Nou, ik krijg geen beeld dus ik kan niet bij m'n Bios kijken. En die andere videokaart heb ik er wel uitgehaald ja.

Ik heb trouwens net even gekeken in mijn bios (gewoon met mijn PCI-E kaart) en daar kon ik nergens iets vinden over welke slot hij als eerst moet laden, dus ik kon niets instellen qua AGP of PCI-E.

Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Ik heb op de site van mijn moederbord gekeken naar de lijst van Compatible VGA Cards en ik kwam daar tot de conclusie dat ie niet de AGP versie van de Radeon X1650 Pro ondersteunde, en ook niet de Radeon 9600. Hij ondersteunde wel de Nvidia Geforce 6600 voor PCI-E, dus vandaar dat mijn computer het niet meer deed.

Ik ga nu wel op zoek naar een andere betere videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan