al op msn VOOR inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Het is mij reeds enkele malen overkomen dat na het opstarten van de computer msn al openstaat want een contactpersoon meldt zich direct aan. Ik krijg dan een zeer beperkt beeld en bijvoorbeeld geen gekleurd schrift. Ik moet dan opnieuw opstarten en inloggen op msn zodat het daarna pico bello is. Weet iemand hoe het mogelijk is om op msn te zitten zonder inloggen?

kijk maar eens bij extra hoe msn moet opstarten.
Daar staat een vinkje bij opstarten gelijk met windows.
vink dat maar uit.

Hoi puppie. In de systeemconfiguratie staat msn uitgescahkeld, maar zoals ik zei, het is in een geheel andere "look" en ook met minder mogelijkheden. Het valt de contactpersoon ook op. Dus ......? Ik weet het niet

kijk eens bij help welke versie het is.
en vermeld dat eens.

is het niet toevallig Windows Messenger die opstart?

Nee, absoluut niet. In de opstart staan slechts vier programma's aangevinkt en geen wnkwl daarvan heeft nmm iets te maken met msn. Bovendien lijkt het op een niet in zijn geheel opgestart iets omdat het, zoals ik al eerder zij, in beperkte mate te gebruiken is.

dat is het juist. windows mess wordt niet in de startup geopend en heeft inderdaard minder mogelijkheden als msn messenger. type eens bij start/uitvoeren msconfig en kijk dan bij het tabblad opstarten of er een vinkje staat bij msmsgs.Dat is dan nl de boosdoener.

Probeer even de volgende 2 dingen.
Probeer eerst punt 1 en daarna punt 2:
  1. Problemen met instellingen van MSN Messenger.

Als je problemen hebt met instellingen die goed zijn ingesteld, maar niet werken kan dit de oplossing zijn:

Geef eerst de verborgen bestanden weer (verkenner->extra->mapopties->weergave). Dan even naar beneden scrollen en "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinken).
    Ga nu naar de map C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\Credentials en verwijder de map Credentials. Start daarna de computer opnieuw op en de instellingen zijn ge-reset. Alle aanmeldingsnamen zijn ook weg, maar zijn weer terug als je ze een keer hebt gebruikt.
  2. Opnieuw installeren.

Er zijn meerdere manieren om MSN Messenger (en Messenger Plus) te verwijderen en daarna weer te installeren, maar bij de meeste manieren mist een stap.
    Deze oplossing werkt voor meerdere problemen. Bijvoorbeeld als je iedere keer de melding krijgt ''er zijn nieuwe updates'' Dit is de oplossing:

Verwijder msn (en msn plus) en installeer msn (en eventueel Messenger Plus) daarna opnieuw. Volg deze aanwijzingen PRECIES (Niets overslaan):
    1. Ga naar software en verwijder msn (indien aanwezig Messenger Plus).
    2. Start de computer opnieuw op.
    3. Ga naar je harde schijf en verwijder (indien aanwezig) de mappen van msn en Messenger Plus.
    4. Start opnieuw op.
    5. Ga naar de site van msn en download de nieuwste versie van msn (eventueel die van Messenger Plus).
    6. Installeer msn (eventueel msn plus).
    7. Start opnieuw op.
    8. Kijk of msn het nu goed doet.

Soms is het nodig om na punt 3 nog even een registercleaner te draaien. -->CCleaner<-- kan je hier voor gebruiken. Punt B van de Handleiding.

Bij Messenger Plus kan je eerst een back-up maken van de instellingen. Open msn en ga naar plus>voorkeuren. Daar staat linksonderin back-up. Dan selecteer je ''instellingen exporteren. Kies een map uit en na herinstallatie kan je ze weer importeren.
Succes:)

Bedankt voor de uitvoerige aanwijzingen. Ik heb punt 1 uitgevoerd. Helaas kan ik nu niet controleren of het probleem ook daadwerkelijk is verdwenen. De contactpersonen zijn niet online. Ik zal ze (telefonisch) benaderen en je hoort de uitslag (binnenkort).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan