Algemeen verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
383
Ik zit met enkele probs;

1) Wanneer ik verbinding maak met internet (ADSL) dan komt het venster van de modem tevoorschijn met de gebruikersnaam en wachtwoord. Normaal maak ik automatisch verbinding, maar heb dat even voor de veiligheid uitgezet. Dus ik tik het wachtwoord in (********) en maak verbinding. Bij de volgende sessie laat ik hem automatisch verbinden en wat ziet mijn oog? Een ander wachtwoord (***************). Aan de sterretjes te zien is dit niet mijn wachtwoord. Ik denk bij mezelf:"Zonder mijn pass kan ie toch niet". Wrong bet! De #@~ kan dus wel verbinden ZONDER mijn wachtwoord.

2) Ik kan geen enkele webpagina openen. Eventjes de internetopties veranderen en klaar is kees. Niet dus. Hetzelfde prob als hiervoor. Het wachtwoord veranderd steeds. Zelfs met het goede wachtwoord kan ik geen webpagina openen.

3) Om de mail te ontvangen gebruik ik Outlook Express. Ik heb 2 adressen: 1 bij Hotmail en 1 bij m'n provider (Skynet). Met Hotmail geen problemen (althans geen nieuwe). Met het ander krijg ik geen mails binnen. Ik dus mijn verbindings- en serverinstellingen checken. Mijn serverinstellingen zijn veranderd. Zomaar.
Normaal: Inkomende: pop.skynet.be
Uitgaande : relay.skynet.be
Gebruiker : kurtvanhulle@skynet.be
Wachtwoord: ********

Nu : Inkomende: localhost
Uitgaande : relay.skynet.be
Gebruiker : kurtvanhulle@skynet.be/pop.skynet.be
Wachtwoord: *****************

--let op de sterretjes--

Ik heb die instellingen wel aangepast, maar ze komen terug na een heropstart.

Het systeem is gescand door antivirus, HijackThis en Spybot S&D. Niets te vinden. Ik word er dol van! :mad:
 
Dat van die sterretjes is normaal. Gebeurt bij mij ook en geeft geen problemen. Het schijnt dat er standaard nog wat wordt toegevoegd aan je wachtwoord, maar ik ben helaas vergeten wat daarvan ook weer precies de reden was.

"Localhost" wijst er volgens mij op dat je verbinding via een proxy-server loopt, maar hierover kunnen anderen je waarschijnlijk meer vertellen dan ik.

Arthur
 
Ik gebruik pcCillin al bijna een jaar. Kan enkel geen updates meer downloaden.
 
Ik heb zo geen directe oplossing voor je problemen, ik kan wel wat twijfel wegnemen over de mogelijke oorzaken.

Ten eerste het probleem van de sterrretjes. Zoals Arthur al zei is het heel normaal. Windows XP maskeert namelijk het aantal tekens van jouw password met extra ***, om niet het aantal tekens waar jouw paswoord uit bestaat te onthullen aan meekijkers. Dit kan dus niet de oorzaak van jouw problemen zijn.

Ten tweede je email. Het feit dat pop.skynet.be vervangen is door localhost en je loginnaam door kurtvanhulle@skynet.be/pop.skynet.be komt zeer waarschijnlijk door je virusscanner. Als je instelt dat je scanner je inkomende mail moet scannen, zal je scanner deze aanpassingen maken om zo 'de mail via de scanner te laten lopen, en daarna pas naar OE'
 
Dus pccillin.
Ga naar start>uitvoeren> telnet localhost 110:
scherm: pop3 server ok (kan ik me nog herinneren) en het loopt weer. Maar misschien omdat je niet opnieuw betaald hebt niet (meer dan een jaar toch?). Dan helpt alleen pccillin uninstall. Maar dan heb je geen bescherming meer. Die is trouwens toch waardeloos als je niet meer kunt updaten.

En misschien is het heel iets anders................:)
 
Laatst bewerkt:
Had Pc Cillin er al af gegooid. Nu heb ik dus geen antivirus meer. De mails krijg ik nu wel te zien. Het enige probleem is nu nog IE. Heb hem gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar doet ie het? Nee hoor! De instellingen zijn allemaal correct, zeker weten.
Heb voor de aardigheid een scan op Windows beveiligde bestanden uitgevoerd (sfc /scannow). Dit verandert echter niets.
 
Tja, daar weet ik niet veel van. Kun je daar ook extra>internetopties etc. doen? Staat er geen proxy daarbij ingesteld of is dat juist wat steeds terugkomt als je IE herinstalleert?
 
die Extra/blabla... is eigen aan IE dus ik heb da ook.
Er staat geen proxy ingesteld.
Ga proberen IE te herinstalleren met Run: rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
Wie weet...
 
Heb nu IE er volledig uitgegooid en de pc afgesloten. Later opnieuw opgestart en IE geïnstalleerd. Zonder resultaat. Heb de cdrom van XP erin gegooid en XP even geïnstalleerd over de huidige versie. Nog steeds niks.
Hier komt het op neer: - Alle Windows-bestanden zijn aanwezig.
- IE mist geen bestanden en is correct ingesteld.
- Mijn ADSL internetverbinding werkt perfect.
- Mogelijk om offline html-pagina's te openen.
- Kan geen online webpagina's openen.

De donderdag had ik gechecked op spyware -> niets
Na een surfsessie van de vriendin op vrijdag -> ongelooflijk veel spyware. (SahAgent en zo).
De spyware is ondertussen verdwenen, maar heb zo de indruk dat ze hun sporen hebben nagelaten (ergens). Het is dus na deze laatste surfsessie dat het niet meer werkt.


PS: Wanneer IE gedeïnstalleerd was, wou ik de map IE in Program Files verwijderen maar dat ging niet. Wanneer ik bestand per bestand wilde verwijderen in de map IE, kwamen de verwijderde bestanden vanzelf terug.
 
Met enige verschil; kan wel e-mails binnenhalen.
Zal die WinsockFix eens uitproberen. Deze dient blijkbaar om de internetconnectie te herstellen als je die bent kwijtgeraakt door het verwijderen van spyware (veel kans).
Enne, André, in mijn Hijacklog staan alleen gekende programma's. Al de rest is al foetsjie. Ben alleen zo dwaas geweest om overal de back-ups te verwijderen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
YES! Opgelost. Blijkt dat bij het verwijderen van de spyware iets is misgelopen. Heb de connectie hersteld met WinsockFix.
Iedereen heel erg bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan