Algemene fout SQL ERROR (error in syntax)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Goedemiddag allen,

Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om een forum weer online te zetten. Op zich is dit wel gelukt (als ik ingelogd ben als admin kan ik alles bekijken) maar op de frontpage krijg ik de volgende error:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') ) AND t.forum_id = 0 ORDER BY t.topic_last_post_time DESC LIMIT 1' at line 5 [1064]

Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina. Contacteer de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Meer info kan eventueel hier gelezen worden. Hier krijg ik helaas geen antwoord. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen? :)

Het gaat ergens in de query fout. MySQL geeft ook het stukje waar het ongeveer fout moet gaan, maar aangezien je geen query mee geeft kan ik de fout er niet uithalen. Dit kan zowel database gerelateerd als query gerelateerd zijn.

Het stukje waar het fout gaat is dit:
[sql]) ) AND t.forum_id = 0 ORDER BY t.topic_last_post_time DESC LIMIT 1[/sql]

Maar als ik het snel zag op het andere forum heb je de database op een andere plek gezet? of een nieuwe installatie gemaakt?
Als dat zo is, zou het heel erg goed kunnen zijn dat de database niet klopt ten opzichte van de query.

Inmiddels heb ik de oude installatie verwijderd. Op http://www.veg-nov.nl/phpbb staat een nieuwe schone installatie. Alles van de oude installatie heb ik gewist op dit moment.

De database die nog op de vorige server stond heb ik nog wel en ook de map 'forum' waar het forum instond op de vorige server. Deze staan op m'n externe hd.

Nu dacht ik een week of twee/drie geleden mooi alles weer terug up te loaden en de database terug te zetten maar dat werkt uiteraard niet.

Ik weet niet of ik nu de oude database op het nieuwe forum kan zetten? Want het liefst heb ik namelijk alle oude topics weer terug.

Onderstaande is een begin van de oude sql database. Deze is 210kb.
[SQL]-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 3.2.0.1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Machine: localhost
-- Genereertijd: 21 Nov 2009 om 21:58
-- Serverversie: 5.0.81
-- PHP-Versie: 5.2.10

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;

--
-- Database: `deb25548_phpbb`
--[/SQL]

als je een dump gemaakt heb van de database op het moment dat je hem ging verwijderen, kan je hem gewoon terug zetten zonder problemen. Het lijkt er wel op dat je dat gedaan hebt!
Je moet alleen even goed kijken of je de database goed aanspreekt in het configuratie bestand.
Het is zo te zien een phpbb forum, dus dat moet wel goed komen. Ik weet niet of het mogelijk is om alleen de oude topics terug te zetten. Heb daarin geen ervaring.
Hier staat wat info over iemand die ook zijn oude forum wou terug zetten. http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=46&t=1886505

Klopt, heb er een complete dump van gemaakt. Ik zal jouw link goed bestuderen en het dan proberen. Ik hou de stand van zaken in dit topic bij. Alvast bedankt voor je hulp! Super, de support hier :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan