RazerZ1911
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 apr 2012
Ey, mijn broer wil een nieuw systeem gaan bouwen/kopen.
Dit heeft die 6 jaar geleden ook al eens gedaan, het systeem is aan een flinke, zeg maar complete upgrade toe.
Hij heeft niet meer veel tijd gehad om zich te verdiepen in de hardware die die het beste kan kopen ivm met z'n studie (kost hem de nodige uren in de week) Dus ik wou hem helpen.
Hij wou eerst een iMac kopen, maar ik heb hem even duidelijk gemaakt dat dat het domste ding is wat hij kan doen. Dus ik ben begonnen met wat samen te stellen en ik wou vragen of jullie er nog wat verbeterpunten op kunnen vinden/ tips geven.
Budget - €1300, het mag wat meer zijn maar niet té.
Doel - Algemene dingetjes, en flinke games. Hij moet ook future proof zijn.
Omgeving - Ik ga de PC voor hem overclocken, dus er moet wel een K cpu bij zitten, en een waterkoeling kit of een goede fan koeler. Het zou natuurlijk ook ruig zijn als een losse kit koopt, van bijvoorbeeld iets van EKWB.
Assemblage - Zelf, ook hoeven er geen HDD's of SSD's en DVD readers of zo bij te komen, die hebben we al.
Besturingssysteem - Geen, We installeren zelf Windows 8 + Mac OSX
Ik dacht zelf aan het volgende;
Intel® Core™ i7-3770K
ASUS P8Z77-V PRO
Corsair Carbide 500R
MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC
Zalman CNPS20LQ
Thermaltake SMART M850W
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
Kom ongeveer uit op 1290 EUR.
Alle tips / suggesties zijn welkom!
Alvast Bedankt!
Dit heeft die 6 jaar geleden ook al eens gedaan, het systeem is aan een flinke, zeg maar complete upgrade toe.
Hij heeft niet meer veel tijd gehad om zich te verdiepen in de hardware die die het beste kan kopen ivm met z'n studie (kost hem de nodige uren in de week) Dus ik wou hem helpen.
Hij wou eerst een iMac kopen, maar ik heb hem even duidelijk gemaakt dat dat het domste ding is wat hij kan doen. Dus ik ben begonnen met wat samen te stellen en ik wou vragen of jullie er nog wat verbeterpunten op kunnen vinden/ tips geven.
Budget - €1300, het mag wat meer zijn maar niet té.
Doel - Algemene dingetjes, en flinke games. Hij moet ook future proof zijn.
Omgeving - Ik ga de PC voor hem overclocken, dus er moet wel een K cpu bij zitten, en een waterkoeling kit of een goede fan koeler. Het zou natuurlijk ook ruig zijn als een losse kit koopt, van bijvoorbeeld iets van EKWB.
Assemblage - Zelf, ook hoeven er geen HDD's of SSD's en DVD readers of zo bij te komen, die hebben we al.
Besturingssysteem - Geen, We installeren zelf Windows 8 + Mac OSX
Ik dacht zelf aan het volgende;
Intel® Core™ i7-3770K
ASUS P8Z77-V PRO
Corsair Carbide 500R
MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC
Zalman CNPS20LQ
Thermaltake SMART M850W
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
Kom ongeveer uit op 1290 EUR.
Alle tips / suggesties zijn welkom!

Alvast Bedankt!