Algemene PC/Game PC €1300,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazerZ1911

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Ey, mijn broer wil een nieuw systeem gaan bouwen/kopen.
Dit heeft die 6 jaar geleden ook al eens gedaan, het systeem is aan een flinke, zeg maar complete upgrade toe.
Hij heeft niet meer veel tijd gehad om zich te verdiepen in de hardware die die het beste kan kopen ivm met z'n studie (kost hem de nodige uren in de week) Dus ik wou hem helpen.

Hij wou eerst een iMac kopen, maar ik heb hem even duidelijk gemaakt dat dat het domste ding is wat hij kan doen. Dus ik ben begonnen met wat samen te stellen en ik wou vragen of jullie er nog wat verbeterpunten op kunnen vinden/ tips geven.

Budget - €1300, het mag wat meer zijn maar niet té.
Doel - Algemene dingetjes, en flinke games. Hij moet ook future proof zijn.
Omgeving - Ik ga de PC voor hem overclocken, dus er moet wel een K cpu bij zitten, en een waterkoeling kit of een goede fan koeler. Het zou natuurlijk ook ruig zijn als een losse kit koopt, van bijvoorbeeld iets van EKWB.
Assemblage - Zelf, ook hoeven er geen HDD's of SSD's en DVD readers of zo bij te komen, die hebben we al.
Besturingssysteem - Geen, We installeren zelf Windows 8 + Mac OSX

Ik dacht zelf aan het volgende;
Intel® Core™ i7-3770K
ASUS P8Z77-V PRO
Corsair Carbide 500R
MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC
Zalman CNPS20LQ
Thermaltake SMART M850W
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit

Kom ongeveer uit op 1290 EUR.

Alle tips / suggesties zijn welkom! :)

Alvast Bedankt!

Goede opzet, en deze opzet schreeuwt om een SSD (maar die heb je dus al). Voor gamen is de i5 3570K net zo goed als de i7 3770K, dus daar kan je een beetje geld besparen. Mijn advies is om dat dan ook te doen en het prijsverschil in een nog betere videokaart te stoppen.

Oke, ik zal eens ff gaan kijken, wat betaal je voor een goede EKWB kit voor de CPU?

EDIT: Never mind, ben nog ff aant kijken voor een GPU

Laatst bewerkt:
neem een gtx 770 hij is super-goedkoop gelaunched en beter dan de 7970 ghz edition voor rond dezelfde prijs

Daar sluit ik me mee aan !
even vraagje, hoe oud is die ssd? mischien kan je ivm je hoge budget een nieuwere aanschaffen. Omdat nieuwere
vaak sneller zijn.

game videokaarten zijn series zoals de gtx 700 serie en van amd de 7000 serie, beide zijn het game-videokaart series
het merk waarvan het is is meestal gewoon een bedrijf dat een andere koeler erop bouwt of een oaar andere dingen aanpassen, maar het komt allemaal op dezelfde chip en kaart neer

ik raad in dit geval de gtx 770 aan omdat het een super goeie kaart is en zijn geld zeker waard

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een andere koeler in gedachte, de H100i want de Swiftech H220 is nergens te koop. Tenmiste niet bij Alternate of Azerty.
Ben nog even naar de GPU aan het kijken, de GTX 770 is toch 100-150 EUR duurder dan de gemiddelde 7950, dan zou ik dus een i5 moeten pakken of de CPU koeler weg doen, maar dat gaat niet want ik wil flink gaan overclocken. Hij gamed wel, maar niet zo veel dat hij een €400+ GPU nodig heeft.

Ik zal eens even met 'm overleggen wat ie liever heeft, een i5 met een GTX770 of een i7 met een 7950

EDIT:
MSI GAMING GTX770 2GB 256Bit €399
MSI Twin Frozr HD7950 3GB 384bit €289

Laatst bewerkt:
de gtx 770 is vele malen beter dan de 7950 en komt zelfs boven de 7970 ghz edition uit, een i7 zul je niet nodig hebben om te gamen, een i5 3750k zal zeker zon 4 jaar mee gaan (waarschijnlijk meer) met de nieuwste games zonder lagg. de i7 zal dezelfde tijd ook aflopen, een goeie GPU is voor een gamer echt een must, want die gaan gemiddeld maar zo'n 3 jaar mee met de nieuwste games, ik heb geen enkele twijfel aan de gtx 770

EDIT: ik snap niet wat het probleem is? http://azerty.nl/winkelmandje/winke...485488]=1&product[508195]=1&product[434498]=1
dit is jou samenstelling met een gtx 770 ongeveer (je zou op het ram kunnen besparen want 16 gb gebruik je niet voor games 8gb is genoeg)

Laatst bewerkt:
Ik heb een andere behuizing erin staan een Carbine 500R die gaat al iets over de €100,- en ik heb de Asus P8Z77-V Pro erin staan die 212 kost inplaats van de ASrock van 120. Dat is het verschil.

EDIT: Ik maak wel even een winkelmandje bij Azerty.

EDIT 2: Jeez, Azerty is wel stukken goedkoper dan Alternate

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
ja :D

maar nogmaals, je gaat geen 16 gb ram nodig hebben en een i7 is voor gamen overbodig, als je dat weghaalt heb je al bijna een gtx 780

Dat snap ik maar het is ook niet álleen voor gaming, hij heeft geen 780 nodig, dan heeft die liever meer ram en een i7.

Oke, Azerty is een stuk goedkoper dus een 770 past er wel tussen

Word de pc nou puur gebruikt voor gamen, of ook andere dingen? Ingame spellen opnemen, bijv? Dan raad ik je inderdaad een I7, 16GB aan en 256GB SSD (SSD heb je al). Kan je de beste beeld kwaliteit opnemen dat je wilt.

Dan kan je het beste dit pakken: http://tweakers.net/reviews/3031/4/desktop-best-buy-guide-mei-2013-basis-en-mainstreamgamesysteem.html PC van 950 euro. Geheugen breid je uit naar 16GB en processor I7 > 256GB SSD erbij en desnoods een andere voeding (700 Watt) Kan je beter overclocken.

Dit moederbord http://tweakers.net/pricewatch/307302/asus-p8z77-v.html

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me meer op zijn plaats:
Als je toch bezig bent.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B485488%5D=1&product%5B434781%5D=1&product%5B582391%5D=1&product%5B496910%5D=1&product%5B625189%5D=1&product%5B361141%5D=1

Kan je ook je waterkoeling op je geheugen aansluiten, ziet er wel netjes uit.
de GTX 780 zit een nieuwe grafische chip ingebakken. Die vele malen beter presteert dan de vorige generatie. Je gaat toch niet gelijk overclocken. Dus wacht maar even met de waterkoeling.

Nu gaat de pc ook wat langer dan 5 jaar mee. Met uitbreiden erbij tot 10 jaar.

Dit lijkt me meer op zijn plaats:
Als je toch bezig bent.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B485488%5D=1&product%5B434781%5D=1&product%5B582391%5D=1&product%5B496910%5D=1&product%5B625189%5D=1&product%5B361141%5D=1

Kan je ook je waterkoeling op je geheugen aansluiten, ziet er wel netjes uit.
de GTX 780 zit een nieuwe grafische chip ingebakken. Die vele malen beter presteert dan de vorige generatie. Je gaat toch niet gelijk overclocken. Dus wacht maar even met de waterkoeling.

Nu gaat de pc ook wat langer dan 5 jaar mee. Met uitbreiden erbij tot 10 jaar.

Oke, maar 600+ EUR alleen voor een GPU vind hij erg veel, een GTX 770 is goed voor zijn gebruik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan