Alle data van HD verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Beste lezers,
Ik ben op zoek naar een erase-programma dat op 1 floppy 1.44 MB past, de pc moet dan opgestart worden met die floppy ingevoerd in het A:\ station, waarna, zonder verdere tussenkomst, alle maar dan ook alle data van de gehele fysieke HD wordt verwijderd en door geen enkel recoveryprogramma is terug te halen. Kent iemand zo'n programma? Zo ja, welk programma is dat en waar haal ik dat vandaan?

Bij voorbaat dank, Mol.
 
hmm,
Waarom zoek je eigenlijk zo'n programma (vraag ik me af)
 
Aan Puppie: Bedankt, even op een testschijf proberen.

Aan JKoelman: Hmmmmmmmmm, dat kan je in mijn vraag lezen, beste JKoelman. Maar jij bedoelt natuurlijk te vragen: waarom wil je alle data van je HD verwijderen zonder dat het teruggehaald kan worden.

Nou, als je je PC van de hand doet "as it is" en op de HD in die PC staat persoonlijke informatie, mag het verstandig genoemd worden om niet alleen te zorgen voor verwijdering van die data, maar er ook voor te zorgen dat die data niet alsnog kan worden teruggehaald, tenslotte hebben wildvreemde mensen niets met mijn persoonlijke gegevens te maken.

Maar nu even ter zake, ken je nou zo'n programma en wil je de manier van verkrijgen dan ook aan mij kenbaar maken, of ... heb je geen oplossing?

bye bye, Mol.
 
Partitie verwijderen met fdisk, vervolgens formateren lijkt me voldoende, iemand die echt data terug wil halen lukt het toch wel, 100% zeker data verwijderen is zo goed als onmogelijk.

Dit is een snelle en goedkope (gratis) oplossing die meestal voldoet.
 
Geplaatst door GForze
Partitie verwijderen met fdisk, vervolgens formateren lijkt me voldoende, iemand die echt data terug wil halen lukt het toch wel, 100% zeker data verwijderen is zo goed als onmogelijk.

Dit is een snelle en goedkope (gratis) oplossing die meestal voldoet.
Met een programma, zoals Puppie aangeeft, is het voor een normale gebruiker zeer moeilijk nog data van de schijf te krijgen.
De schijf wordt een aantal malen overschreven met "onzinnige" data.
 
Misschien idd iets veiliger, maar mensen met weinig verstand van pc's krijgen de data al niet meer terug als je fdisk en een format doet, en de echte nerds krijgen de data wel terug ook al overschrijf je het 100x, voor de groep hiertussen is een pakket zoals puppie aangeeft een leuke oplossing.
 
ziet er leuk uit om iemand een hak te zetten
maar als je je partities veranderd ,zijn de clusters toch ook veranderd ,zou je ze dan met een recovery progje data kunnen weerhalen
 
Gewoon met Fdisk 2 of 3 keer ff alle partities verwijderen en daarna steeds ff met andere grote weer aanmaken en weer verwijderen. Dit 3 a 4 keer doen en niemand die je data nog weer kan vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan