Alle instellingen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

denooy

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
L.S.

Vrijdag j.l. de pc netjes afgesloten, vandaag, maandag 25 nov. weer thuis en pc opstarten.
Kreeg een melding van windows leren kennen en bestanden over zetten o.i.d.
Want.......alle instellingen zijn weg, mijn e-mail, mijn bladwijzers, mijn startpagina etc.
systeemherstel doet het ook niet.....
Wat nu, is alles weg of weten jullie nog een oplossing/
Ik hoop het.

groet:

Piet de Nooy.

Systeemherstel uitvoeren naar een datum / tijd van vóór het afsluiten afgelopen vrijdag.

dat heb ik al gedaan, wel 5 datums geprobeerd en zegt de pc......systeemherstel niet gelukt !!!!
moet ik nog verder terug?

Piet

Nee heb je, maar als er 5 niet lukken, dan ben ik bang dat er meer aan de hand is. Hoe zit 't met je virus / malwarescanner, wanneer heeft die voor het laatst het hele systeem gescand?

Laatst bewerkt:
Het zou toch handig zijn als we wat meer over je pc zouden weten.

Het is een gewone pc met xp erop, welke tot vrijdag gewoon in gebruik was, heb hem toen op de normale wijze uitgezet en de stroom er af gezet.
Vandaag thuisgekomen, stroom er op en.....kreeg toen het bericht dat ik een rondleiding voor xp moest doen...
Ik had bij mijn documenten nog wel wat staan, waaronder veel foto's, die ik deze week nog zou uitzoeken...weg dus....Oh.Oh..

P.

ben nu ook bezig een volledige scan te maken, p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het zijn dat er een onder ander (nieuw) account is ingelogd (om wat voor reden dan ook -> een virus een Windowsprobleem, whatever) m.a.w. werk je onder je eigen account?

Los van je antwoord : doe 'm eens uit, zet 'm daarna aan en druk vanaf het moment dat de stroom erop komt op de F8 toets en dat 2 keer per seconde (eventjes blijven volhouden). De machine start nu in de veilige modus. Kijk eens wat rond in de verkenner. Zie je je eigen mappen en bestanden?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb je vraag maar even naar Windows xp afdeling verplaatst zo te zien hoort hij daar even beter thuis als bij hardware overige

Het is een gewone pc met xp erop
Ja nu zijn we ineens veel wijzer. :o
Welke systeemtijd geeft je pc aan in het Bios of in het systeemvak?

Laatst bewerkt:
Als de pc ouder is dan 5 a 7 jaar kan de accu op zijn. Dat is de (meestal) CR2032 - een batterij zo groot als een euro munt op het moederbord.
Het kan dan zijn dat de instellingen niet worden vastgehouden. Alles is er nog wel, aan de harde schijfinhoud zou niets veranderd mogen zijn, alleen "ziet" de computer dat niet meer correct.
Meestal klopt de datum dan niet meer. Vaak kun je de instellingen wel handmatig terugzetten - als je ze weet; welke harddisk, indeling etc. Vaak kan je pc dit zelf ook nog uitzoeken en even proberen *zou* kunnen werken.

Laatst bewerkt:
Sorry mannen, ik had visite vanavond....hoe kom ik aan de systeemtijd in het bios of systeemvak?

De tijd is de tijd van het Windows-klokje rechtsonder. Ook de datum moet correct zijn. Als datum en tijd niet goed zijn is de oorzaak gelegen in een lege systeembatterij. Zijn datum en tijd correct, dan zit daar niet het probleem.

Laatst bewerkt:
Welke tijd en datum staan er rechtsonder in het systeemvak (taakbalk) ?
Oeps. :o

Laatst bewerkt:
de tijd en datum kloppen perfect......ik ga bijna huilen...of weten jullie nog iets?

oh, sorry, ik denk dat ik onder mijn eigen account werk, heb gewoon met eigen wachrwoord gestart en die verkenner....dat ga ik nu doen... p.

in windows verkenner krijg ik niet meer te zien dan nu, dus zonder mijn instellingen etc.
wel heb ik een externe harddisc en daar komen automatisch mijn documenten op, dus de foto's zijn gered.
nu nog alles van mijn gmail, bladwijzers etc......waar oh waar zijn die?
ik ga nu slapen, maar hoop toch stiekum dat iemand van jullie mijn probleem kan oplossen en dan zie dat eventueel morgen..
alvast bedankt voor alle moeite.

piet

Laatst bewerkt door een moderator:
is er toevallig liemand die er nog iets over te vertellen heeft?
het kan toch niet zijn dat alles zomaar weg is....toch?

piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan