alle mappen leeg na schijfopruiming

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
hoi,

na een melding van XP dat er te weining schijfruimte was op de partitie waar XP op staat, heb ik schijfopruiming van XP laten draaien. toen deze een kwartier bezig was kreeg ik een melding dat het programma niet meer reageerde.
XP opnieuw opstarten was onmogelijk.
Toen maar Vista opgestart en bleek dat er wel heel rigoreus was schoongemaakt.
32GB van de 36GB was opgeruimd. De root structuur tot en met de submappen staan er nog op maar alle mappen zijn leeg.
Wie kan mij helpen aan informatie hoe ik deze kaalslag kan herstellen?????

Grt P

Systeem herstel!
Start-alle programma's-bureau accessoires-systeem werkset-systeem herstel!

dank voor jouw antwoord
maar XPstart niet meer op :confused:
en hoe het precies gaat met de install. disk weet ik niet. ben bang dat ie opnieuw setup gaait draaien

Je moet denk ik even in de in de herstelconsole een chkdsk /r uitvoeren.

http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Ga als volgt te werk om de herstelconsole uit te voeren vanaf de Windows XP-opstartdiskettes of de Windows XP-cd-rom: 1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.

Selecteer eventuele vereiste opties voor het opstarten van de computer vanaf het cd-rom-station, als hierom wordt gevraagd.
2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
4. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
5. Typ bij de opdrachtprompt de juiste opdrachten voor het opsporen en herstellen van problemen met uw Windows XP-installatie.

Voor een lijst met opdrachten die beschikbaar zijn in de herstelconsole typt u recovery console commands of help bij de opdrachtprompt en drukt u op ENTER.

Voor informatie over een specifieke opdracht typt u help opdrachtnaam bij de opdrachtprompt en drukt u op ENTER.
6. Als u de herstelconsole wilt afsluiten en de computer opnieuw wilt opstarten, typt u exit bij de opdrachtprompt en drukt u op ENTER.

Laatst bewerkt:
ohjee misschien een rare opmerking maar ik kan op R drukken tot ie blijft hangen tijdens het opstarten vanaf de cd maar kom niet in de herstelconsole.
kan wel op f2 drukken maar dan wordt er een diskette gevraagd en die heb ik niet
hoe kom ik wel bij de herstelconsole ??????:o

ps
kan ik vanuit een DOS modus (opgestart vanaf hirens bootcd) de herstelconsole op de XP-disk activeren of misschien beter vanuit Vista ????

Laatst bewerkt:
ok duidelijk mod en excuus

heb chkdsk /r gedraaid maar dit heeft het probleem niet opgelost
zijn er nog andere mogelijkheden om de handel te herstellen
het gaat voornamelijk om de mailberichten en adresboek

kijkend via vista is de map
C:\ Documents and Settings \ USER NAME \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANG NUMMER TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express
dan worden Microsoft \ Outlook Express niet weergegeven.

Wanneer ik nu (na het draaien van chkdsk) de comp weer opstart krijg ik de melding
"Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

heb het bestand hal.dll vanaf de install disk naar de map system32 gekopieerd maar dan wordt er weer om een andere dll gevraagd
zal wel ff doorgaan map is niet geheel leeg maar net zo als de rest is er veel uit verdwenen.
welk recoverytooltje raad je aan??

dank
ga ik uitvoeren laat weten of het gelukt is:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan