Alle programma's openen in wind.mediaviewer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid t.

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Help !! Ik heb een fotobewerkingsprogramma gedownload van google (picasa2).
Nu opent alles wat ik ook maar aanklik op mijn bureaublad in windows media viewer
Met de rechtermuisknop geklikt maar er komt ook niet in beeld openen met:
Heb systeemherstel geprobeerd, maar zelfs daar opent nij met windows media viewer.
Ben geen super ervaren computerfreak, maar wie kan mij helpen?

knop: [shift] indrukken
En dan met de rechtermuisknop op het plaatje klikken.
Dan krijg je wel "openen met"

Heb dit geprobeerd maar werkt niet. Ik krijg geen optie openen met:

Als je eens in "Deze Computer" gaat naar:

C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Bureaublad

En het daar eens probeert.

Nee, ook hier opent alles in windows viewer en met de shiftknop ingedrukt en rechtermuis openen, krijg ik nog steeds niet de optie openen met:
Alleen de gele bestandsmappen opent hij normaal Alle andere programma's etc worden geopend in windows viewer

Laatst bewerkt:
Help !!! Het probleem is nog steeds niet opgelost.
In de sneltoestfunctie (rechtermuisknop) mis ik nog steeds de optie "openen met"
Wie weet hoe ik deze functie terug krijg ?????
Als ik met de rechtermuisknop klik op: uitvoeren met: en dan kies voor administrator kan ik de programma's wel openen. Maar daar kan ik niet bij mijn bestanden/data
Wie weet raad ???:(

Misschien zo? Uitleg van Microsoft met ondermeer dit:

Samenvatting
U kunt opgeven dat bestanden met bepaalde bestandsnaamextensies altijd in hetzelfde programma moeten worden geopend. U kunt ook de koppeling van een bestaand bestandstype met een bepaald programma wijzigen. U kunt met bestandsnaamkoppelingen werken in Windows Verkenner of Deze computer. In dit artikel wordt beschreven hoe u bestandsnaamkoppelingen wijzigt in Windows XP.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
U kunt de koppeling van een bestandsextensie met een bepaald programma verwijderen en de bestandsextensie koppelen aan een ander programma. U wilt bijvoorbeeld tekstbestanden (.txt) openen in uw favoriete tekstverwerker zodat u de tekst kunt opmaken. Tekstbestanden zijn standaard gekoppeld aan Kladblok. De bestandsextensies van bekende bestandstypen worden standaard verborgen.

Alle bestandsextensies weergeven
1. Open het menu Extra in Deze computer of Windows Verkenner en klik op Mapopties.
2. Open het tabblad Weergave.
3. Schakel het selectievakje Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen uit.

Bestandsnaamkoppelingen wijzigen
1. Kik met de rechtermuisknop op een bestand waarvan u de koppeling wilt wijzigen en klik op Openen met.
2. Klik in het dialoogvenster Openen met op het programma waarin u het bestand wilt openen of klik op Bladeren om naar het gewenste programma te zoeken.
3. Schakel het selectievakje Dit type bestand altijd met dit programma openen in.

Heb het selectievakje uitgevinkt.
En de 2e optie met de rechtermuisknop en dan openen met: is juist het probleem
Deze optie is er bij mij niet.

Hoe krijg ik deze terug?????

Je zou de tweak-tip van Ikself kunnen uitvoeren: *topic* Geef je antivirus 1x toestemming mocht die gaan piepen, tweaks van deze site worden als veilig beschouwd.

ikself zei:
Download <a href="http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/openwithrestore.reg" target="_blank">deze registeraanpassing</a>.

Uitvoeren en op 'ja' klikken als gevraagd wordt of je dit in het register wilt importeren.

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar ik heb de registeraanpassing gedownload, uitvoeren en daarna ja geklikt. Maar wat nu ?

Groeten,

ingrid t. zei:
Misschien een domme vraag, maar ik heb de registeraanpassing gedownload, uitvoeren en daarna ja geklikt. Maar wat nu ?

Groeten,
Als je het zo gedaan hebt is het klaar: To use the Regedits: Save the REG File to your hard disk. Double click it and answer yes to the import prompt.

In Dutch: Regbestand downloaden naar je desktop, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud geïmporteerd mag worden. Computer wel even opnieuw opstarten.

Ik heb gedaan wat je zei en de gegevens zijn aan het register toegevoegd (ook opnieuw opgestart) maar het probleem blijft. "openen met:" is nog steeds niet zichtbaar onder de rechtermuisknop en nog steeds worden alle .EXE bestanden geopend met windows viewer.

Groeten,

Mmm. Nog maar ff dit checken:

1. Klik op 'Start' > 'Deze computer' > 'Extra' > 'Mapopties' > 'Bestandstypen'.
2. Kies 'JPG' in de lijst met bestandstypen.
3. Klik op 'Wijzigen'.
4. Kies in de lijst met programma's de programma's die u wilt gebruiken om JPG-afbeeldingen weer te geven. (in jouw geval Picasa dus)
5. Klik op 'OK'.
6. Klik op 'Sluiten'.

Een en ander hier opgezocht.

Is dit trouwens gebeurd na het installeren van Picasa? Al eens gescand op virussen/spyware?

Het downloaden van Picasa is niet gelukt, maar daarna heb ik wel problemen.
Heb beprobeerd een jpg bestand te laten openen in een ander programma
(van adobe naar photo-editor) en dit werkt goed. Als ik een foto open in mijn album
wordt deze nu inderdaad met photo-editor geopend.
In deze lijst van geregistreerde bestandstypen vind ik niets met .EXE. Klopt dat???

Heb de hele computer al verschillende malen gescand, maar hier komt niets uit.

Groeten, Ingrid.

Laatst bewerkt:
Ik dacht juist dat je Picaso via Google wél had gedownload, stond in je eerste post. Iemand anders moet even verder want ik moet even zo oppassen. :)

Laatst bewerkt:
Excuus dat ik het in de eerste mail niet goed geformuleerd heb. Ik wilde Picasa downloaden maar het downloadproces is niet goed verlopen en vanaf die tijd heb ik deze problemen.

Gr. Ingrid.

Dat is vreemd, als je iets wilde downloaden, wat niet lukte en dan alles anders is geworden. Ik raad je toch aan een Hijack This Log te plaatsen. Daarin worden soms infecties gevonden die reguliere antispywareprogramma's over 't hoofd zien. Alleen een Log plaatsen, niet zelf gaan fixen. Experts zullen je dan verder adviseren wat te doen mocht er iets gevonden worden.

• Lees eerst dit bericht goed door: *klik*

• Kijk hier voor uitleg Hijack This+download: *klik*

• Plaats daarna je Hijack This Log in de volgende sectie: *klik* Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling waarom je een Hijack This Log op een ander forum moet plaatsen: *klik*

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan